Végre egy jó marketinges könyv, amelyik nem akar semmit rád tukmálni. Könyvajánló sorozatunk újabb darabja.
Üzleti konferenciák rendszeres résztvevőjeként van egy szó, amivel rendkívül gyakran találkozom, ez pedig a “traction”. Magyarul nincs pontos megfelelője, angolul egyszerre fejezi ki a növekedést, a fejlődést, a marketinget és a bevételt – mindazt, amitől egy cég halad előre.
A Traction: How Any Startup Can Achieve Explosive Customer Growth erről szól: hogyan indíthatjuk be egy cég növekedését, milyen csatornákon keresztül szerezhetünk ügyfeleket. Gyakorlatilag egy részletes marketing útmutató, amely kertelés nélkül bemutatja az egyes vevőszerző eszközök erősségeit és gyengeségeit.
A könyv nagy erőssége, hogy a legtöbb marketinges könyvvel szemben nem csak egy általános összefoglalót ad az egyes vevőszerző csatornákról, de rengeteg gyakorlati tippet és tanácsot is azok alkalmazásával kapcsolatosan. Mindezt teszi úgy, hogy olvasóként nem érezzük azt, hogy tudatosan visszatartana információkat, vagy a saját szolgáltatásait próbálná eladni nekünk (ahogy az jellemző sok más marketing tanácsadó által írt könyv esetében).
Ha érdeklődsz a marketing és a vevőszerzés iránt, úgy ez a könyv biztosan nem fog csalódást okozni. Ajánlom mindenkinek, aki növekedni szeretne, akár több vevőre, akár magasabb árbevételre vágyik.
Írta: Gabriel Weinberg, Justin Mares
Kiadó: Portfolio Penguin
Megjelent: 2015
218 oldal, elérhető az Amazon.com-on
Ára: 21,33 USD/Kindle, 16,73 USD/keménykötésben
Zajdó Csaba az Innonic Group Zrt. – Debrecen első startup studiója – ügyvezetője, és a debreceni Mastermind tagja. Ez utóbbi hat informatikai vállalkozó baráti társasága. A csapat tagjai körülbelül öt éve minden hónapban egyszer találkoznak, ilyenkor – egyebek mellett – megosztják egymással könyvélményeiket. Havonta egy könyvet pedig a Forbes olvasóinak ajánlanak.
Sorozatunk eddigi darabjai:
The Start-up J Curve
Dotcom Secrets
The Ideal Team Player
Team of Teams