Előfordulhat, hogy a munkahelyünkön nem találtuk meg a számításinkat, úgy érezzük, hogy már nem tudunk ott fejlődni, vagy csak simán kaptunk egy jobb lehetőséget. Nem mindegy azonban, hogyan kezeljük a felmondást. Lehet, hogy rossz volt a viszonyod a főnököddel és nehezen találtátok a közös hangot, de semmiképp sem használd ezt az alkalmat arra, hogy a fejéhez vágd a vélt és valós hibáit.
Ha nem mutatsz kellő szakmaiságot a felmondás során, az a későbbi karrieredre is kihathat, de akkor mégis hogyan kell jól felmondani? A Business Insider ezeket tanácsolja:
Beszélj négyszemközt a főnököddel
Ha éppen nincsen teljes home office a vállalatnál, akkor mindenképp élő időpontot kérj a főnöködhöz! Ez már jelzi azt, hogy tiszteled őt és a céget is. Emelett szemtől szembe még mindig sokkal kevesebb a valószínűsége a félreértéseknek, mint e-mailben vagy telefonon.
Amikor már ott vagy a beszélgetésen, akkor emeled ki azokat a fejlődési lehetőségeket, amelyeket a cégnél kaptál, mondd el, hogy miért vagy hálás és mi mindent tanultál a cégnél! Azt is fontos megindokolni, hogy az új munkahelyed hogyan illeszkedik megfelelőbben a személyes céljaidhoz, mint a jelenlegi.
Emellett az is fontos, hogy a beszélgetés során meghúzd a határaidat. Lehet, hogy a felettesed megkér arra, hogy legyél még néhány hétig elérhető, ha az utódodnak kérdése lenne, de erre jelöljetek ki egy pontos dátumot, és éreztesd, hogy a segítséged nem azt fogja jeleneti, hogy 0–24-ben elérhető leszel.
Ne égess fel mindent magad mögött!
Amikor a felmondásod indokairól beszélsz, akkor kizárólag arra hivatkozz, hogy mi lenne a legjobb a karrierednek, még akkor is, ha a főnököd személyisége miatt mész el valójában! Lehet, hogy magasabb fizetést vagy egyéb juttatásokat ajánlanak azért, hogy maradj. Mérlegeld ezeket is alaposan! Emelett arra is figyelj, hogy ha megkérdezik, hogy nyitott lennél-e később visszatéri a vállalathoz, akkor ne égess fel azonnal minden hidat magad mögött.
Borítókép: Canva.com