Kitartónak és hatékonynak lenni nem tartozik a legegyszerűbb küldetések közé idén sem, de a helyes stratégiákkal és gondolkodásmódokkal bőven megkönnyíthetjük a dolgunkat.
A Forbes.com ad karriertanácsokat az újévre, ha idén még céltudatosabb és boldogabb szeretnél lenni.
1. Azon gondolkozz, mit tudsz elérni tíz év múlva, ne azon, mit a jövő héten!
Általában alábecsüljük, hogy mit tudunk elérni hosszútávon, és túlbecsüljük, hogy mit egy nap vagy egy hét alatt. Fókuszálj arra, hogy mit szeretnél elérni a következő évtizedben. Hová tudnak ennyi idő alatt fejlődni az emberi kapcsolataid, az anyagi jóléted, a készségeid? Sokkal inspirálóbb egy évtizednyi fejlődésre gondolni, mint a jövő heti feladathegyekre.
2. Gondolj
arra, hogy ki leszel, ne arra, hogy mid lesz!
Anyagi célok helyett, inkább személyiségfejlődési célokat tűzz ki
2020-ra! Határozd meg három szóban azokat a tulajdonságokat, amelyeket
szeretnél magadban idén erősíteni! Például lehetnek ezek a nagylelkűség, fókuszáltság
és kedvesség.
3. Célok
helyett folyamatokat jelölj ki magadnak!
Hosszútávon sokkal hatékonyabb, ha a folyamatban jelölsz ki apró célokat, nem csak egy nagy végcélt. Például, végcél az, hogy húsz százalékkal növeld a céged értékesítéseit, folyamati cél pedig az, hogy minden sales munkatárs naponta plusz két hívást teljesítsen.
4. Változtass a környezeteden, könnyebb lesz az akaraterődnek!
Ha kevesebb csokit akarsz enni, akkor ne tarts belőle egy kockát
sem otthon! Ha többet akarsz idén sportolni, akkor készítsd az ágyad mellé a futócuccod
és vedd fel, amit felébredsz! Ha pedig kevesebbet akarsz facebookozni, akkor
töröld a mobilodról az appot!
5. Ne hallgass a kifogásaidra!
Ahogy eldöntötted, hogy változtatni fogsz valamin az életedben, az agyad rögtön előhozakodik jobbnál jobb kifogásokkal, hogy miért ne tedd. Ne hallgass rájuk! Mielőtt meghozol egy döntést, mérlegelj, hozz fel pró és kontra érveket, de miután már elhatároztad magad élj a döntésed szerint!
6. Hozd rendbe az apró problémákat, hogy utána könnyebben meg tudd oldani a nagyokat!
Hozz létre egy „szeretem/ nem szeretem” listát, amire felírsz minden olyan apró dolgot, ami irritál, ha a közeledben van, zavar a munkádban és minden olyat is, ami úgy érzed jó hatással van rád. Majd, amikor csak lehetőséged van rá, próbáld meg kiiktatni ezeket a negatív, zavaró tényezőket és minél több tárggyal/ emberrel körülvenni magad a „szeretem” listáról. Ha megtapasztalod, hogy ezeken az apróságokon tudsz változtatni, könnyebben meg fogod tudni oldani a nagyobb problémákat is.
7. Tedd
fel magadnak a miért kérdést!
Minden döntési folyamat elején fontos tisztázni, hogy miért fontos számodra az adott cél. Ha erre megvan a pontos válaszod, akkor már sokkal könnyebb lesz stratégiát is kidolgoznod a megvalósítására.
Fotó: Wu Jianxiong / UNSPLASH