FINOM

Kalciumban gazdag egészséges és gyors reggeli: próbáld ki a panelával édesített gluténmentes hajdinakását mákolajjal

Martina Lancingerová
2021. december 01. 2 perc olvasás

A gabonakásákat nem csak kiváló ízük miatt fogyasztjuk reggelire, hanem azért is, mert egészségesek. A magas kálciumtartalmáról ismert mákos hajdinakására ez duplán érvényes.


Fordította: Peťovská Flóra

Forbes és receptek? Ez biztos jó ötlet? Szerintünk igen. Sokat írunk arról, mennyi munka van a siker és a teljesítmény mögött, de azt is pontosan tudjuk, hogy az élet nemcsak munkából és üzletből áll. A siker része, hogy kiélvezed. A koronavírus-járvány alatt amúgy is sokan fedeztük fel, hogy főzni élmény. Az üzleti sikerek, a kiemelkedő teljesítmények, a csúcséttermek és a jó borok mellett mostantól naponta egy recepttel jelentkezik a Forbes Finom. 


A hajdina előtt nem csak a gluténmentes étrendet követők körében, de az egészséges táplálkozás szerelmesei előtt is szabad az út. Jó hatással van az érrendszerre, a májra és számos ásványi anyagot, valamint vitamint tartalmaz. Hogy a lehető legjobban kihasználd az egészségre gyakorolt jótékony hatását, vásárláskor ügyelj a hajdina minőségére, és zöldes színű hajdinát válassz.

A zöldes szemek arra utalnak, hogy mechanikus módon hántolták.

A hőkezeléssel hántolt hajdina a forró levegő hatására veszít tápanyag-tartalmából, ráadásul kellemetlen a szaga.

Hozzávalók 1 főre:

  • 45 g hántolt hajdina
  • 200 ml vaníliás rizstej
  • csipet só
  • ½ ek mákolaj
  • panela édesítéshez (ez egy Kolumbiából származó cukorfajta)
  • szilva és szeder vagy egyéb gyümölcs a díszítéshez

Elkészítés

Hajdinakása mákolajjal – természetesen édesített, de gluténmentes. Fotó: Martina Lancingerová
  1. Szórd egy lábasba a hajdinát, öntsd fel tejjel és adj hozzá egy csipet sót. Bármilyen fajta tejet használhatsz, és egy csipet őrölt vaníliával is ízesítheted. Forrald fel, majd kis lángon főzd 5-6 percig. 
  2. Fedd le a lábast, és főzd a kását további 5-6 percig.
  3. Szedd ki a kását egy tányérba. Csepegtess rá mákolajat és ízlés szerint édesítsd panelával. Díszítsd gyümölccsel.
Egészséges és gyors reggeli. Fotó: Martina Lancingerová
A rovat megjelenését támogatta:
Whirlpool