Átadták az első HungarEcomm Stars díjat – közel ötven olyan magyar e-kereskedő szerepel a listán, akiben ott a potenciál, hogy a Temu és társai árnyékában is nagyra nőjön. De tényleg ilyen könnyű volna?
TEMU-AKTÁK
2024 a Temu éve. Rovat a Forbes.hu-n: hírek, iparági pletykák, mérések, elemzések, túlélési stratégiák Vaszkó Ivánnal.
Legutóbb: mindent ráfogunk a Temura, pedig nem ő a főbűnös. A rovat eddig megjelent cikkeiért kattints ide!
Az e-kereskedelem a Forbes.hu egyik zászlóshajó témája, nem véletlenül fut külön rovatban, nem véletlenül készült tavaly közös listánk a Google-lel (párhuzamosan három országban ráadásul), no meg az is sokat elárul, hogy több mint fél éve önálló sorozatban, itt, a Temu-aktákban próbáljuk megérteni, mi történik a magyar piacon a kínai óriás (és más régiós titánok) árnyékában.
A Growww Digital nevű digitálismarketing-ügynökség az e-kereskedelmi szektor fontos szereplője.
- Pláne az elmúlt évben fejlődött sokat a szerepvállalásuk, nem csupán száraz adatokkal, de a piac folyamatos értelmezésével, könnyen befogadható példákkal segítik az iparágat, meg persze az újságírói munkámat is.
- Azért próbálnak tenni, hogy az e-kereskedők ne magukat sajnáltassák vagy másokat hibáztassanak, hanem tanuljanak a helyzetből, váltsanak stratégiát, igenis cselekedjenek a lassuló piacon.
- Persze, nem letagadva azt sem, hogy baromi nehéz ezt megugrani, ahogy arról mi is sok példát hoztunk már a lufitól a kutyahámig.
Küldetésük újabb fejezete, hogy az ügynökség más szakmai szereplőkkel, a Digitális Kereskedelmi Szövetséggel és az Ecommerce Hungaryvel közösen díjat hozott létre. A HungarEcomm Stars díjat kedd délután adták át a siófoki Internet Hungary szakmai konferencián.
A cél: jó mintát mutatni és ösztönözni a magyar e-kereskedők növekedését, vagy akár a nemzetközi terjeszkedésüket.
A sajtóból először a Forbes.hu-val közölték a listát és a díjazottakat.
Miről szól a HungarEcomm Stars?
A Growww Digital elmondása szerint a HungarEcomm Starsszal azokat a magyar tulajdonú e-keres vállalkozásokat díjazzák, amik a világpiacon is versenyképesek. Olyan cégeket térképeztek fel, akiknek az éves online árbevételük meghaladja az egymilliárd forintot, de nem tisztán forgalmi alapú lista készült, olyan versenyképességi kritériumoknak kellett megfelelni, mint például a gazdasági stabilitás, a digitális kompetencia és a hatékony piaci stratégia.
Negyvenhét darab cég került fel a listára, a Growww Digital szerint ez a hazai webshopok csupán egy ezreléke, a tavalyi összesített árbevételük meghaladta az 500 milliárd forintot, ennek a negyven százaléka (219 milliárd forint) származott az online-ból.
„Ezek a cégek a világ bármely pontján megállnák a helyüket”
– magyarázza az elit klubot Szabó László, a Growww Digital alapító partnere.
Miért fontos a lista?
A Growww Digital szerint létfontosságú, hogy nemzetközi szinten is legyenek sikeres magyar e-kereskedők.
A Growww Digital szerint terjeszkedő, világpiacképes magyar e-ker cégek híján a hazai piacot külföldi szereplők fogják uralni, csökkenni fog a magyar gazdaság belföldi bevételekből való részesedése, Magyarország pedig külföldi cégek felvevőpiacává fog válni – és lehet, hogy most a Temu nyomul a leglátványosabban, de nem ő az egyetlen intő példa.
Ezért is keresett a Growww Digital több tucat példát azokra, akik képesek lépést tartani a globális versennyel.
„Csak akkor tudják a hazai szereplők a nemzetközi kihívókkal felvenni a versenyt, ha ők maguk is nemzetközi szereplővé válnak”
– mondja Szabó László. Szerinte a nemzetközi terjeszkedés „az ország gazdasági teljesítményéhez is hozzájárul”, hiszen „növeli az exportot, magasabb hozzáadott értékkel bíró munkahelyeket teremt és erősíti a termelő szektort”.
„Ha csak néhány globális vállalat lenne jelen a hazai e-kereskedelemben, a kisebb verseny csökkentené a hazai termékek kínálatát és középtávon az árversenyt is” – teszi hozzá Szabó László.
A díjazottak
Három kategóriában öt-öt darab céget külön is rangsoroltak, akiket az Internet Hungary konferencián személyesen is elismertek. Többükkel a Forbes.hu-n is foglalkoztunk már.
10 milliárd forint feletti árbevételű cégek:
5–10 milliárd forint árbevételű cégek:
- 1. WhiskyNet Kft. (whiskynet.hu)
- 2. Mobilredfox Kft. (mobilfox.com) – 2023. májusi címlapsztorink
- 3. Furbify Hungary Kft. (furbify.hu) – nemrég megírtuk róluk, hogy India felé kacsingatnak
- 4. Zákány Szerszámház Kft. (zakanyszerszamhaz.hu)
- 5. Dockyard Islands Kft. (dockyard.hu)
1–5 milliárd forint árbevételű cégek:
- 1. Greenman Kft. (greenman.hu)
- 2. Nutriversum Kft. (nutriversum.com)
- 3. Suller-Táp Kft. (kutyakajas.hu)
- 4. Webshop Logisztika Kft. (Vágyaim.hu) – Pörzse Norbert online szexshopjának tanulságos sztoriját év elején írtam meg a Forbes.hu-ra
- 5. eOptika.hu Kft. (eoptika.hu)
A teljes lista
- 220volt
- Acershop
- Alinda.hu
- Aqua.hu
- BioTech USA
- Bonus-Shop
- Bravo Store
- Brendon
- Bútor1
- Devron Impex
- Diego
- Dockyard
- eOptika
- Építőanyag.hu
- Euronics
- Furbify
- Gazdabolt
- Greenman.hu
- Gyerekjátékbolt
- Heavy Tools
- Homelux
- Insportline
- iPon
- JátékNet
- KütyüBazár.hu
- Lumenet
- Maximus HCD Kft. (converse.hu)
- Mobilfox
- Multi-vitamin.hu
- Notebook.hu
- Nutriversum
- Online Márkaboltok
- PCX
- Pelenka.hu
- Pepita
- Praktiker Kft.
- Preciz.hu
- Regio Játék
- Retro Jeans
- S-Sport International
- Suller-Táp (kutyakajas.hu)
- Szaniter Online
- Tok-shop.hu
- Vágyaim.hu – Desirel
- Vigorshop.hu
- WhiskyNet
- Zákány Szerszámház