Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

Nem lehetett meggymagos milliomos a Márka feltalálójából

Még a szocializmusban is rájöttek, hogy mindig nem lehet fröccsöt inni, a szőlő, a must, meg a pincegazdaságok viszont adottak voltak, így született – a Traubira kacsintva – a Márka üdítő, amit hiába szabadalmaztatott le több másik feltalálóval közösen Sárkány Péter, az akkori mezőgazdasági miniszter, látva a sikert, elgáncsolta volna a találmányt. A hosszas pereskedést részben siker koronázta.

De miért festette a Márka Meggy régen pirosra a nyelvet, és ma már miért nem? Hogy került az üdítő gyártása végül Pécskövi Tiborhoz? Miért kellett először megkerülni a nagykereskedőket az új termékekkel? Részletek a februári Forbesban!

 

Olvasd el A magazin rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő