Ötszáz, a járvány miatt bezárt étterem jelezte csatlakozási szándékát az elmúlt egy héten a Netpincérnél: a házhoz szállítás lett a túlélési alternatívájuk. De úgy tűnik, van rájuk igény, a bezárkózás időszakában az otthoni főzés helyett sokan választják a rendelést, a cég nem győz futárokat toborozni. A szintén növekedést tapasztaló Woltnál közben alap lett a futár-vevő találkozásának mellőzése.
A vendéglátóhelyekre vonatkozó nyitvatartási korlátozások és a vendégek csökkenő száma miatt az elmúlt egy hétben közel 500 új étterem kereste fel csatlakozási szándékával a Netpincért, amely a szokásoshoz képest igyekezett meggyorsítani a belépési folyamatot. Az éttermek négyötöde budapesti vagy Budapest környéki, azonban a vidéki nagyvárosokból érkező megkeresések száma is napról napra nő, írja közleményében a cég, amely már a járvány előtt is több mint 2000 partnerrel dolgozott országszerte.
„A helyzet a kormány hétfőn meghozott korlátozó intézkedései után nem egyszerű. Az egykori Balettintézet szomszédságában lévő El Asador de Pata Negra grill éttermünket a nyitvatartási korlátozás miatt kedden már nem tudtuk kinyitni, míg a pesti Kálvin téri és a budai Frankel Leó úti tapaszbárokat is alig néhány órára tudjuk nyitva tartani naponta. A legforgalmasabb esti időszak valamint a hétvége a korlátozások miatt teljes egészében kiesett. A múlt héten fokozatosan meghozott biztonsági intézkedéseink (mint a vendégasztalok távolságának duplázása vagy extrém higiéniai megoldások bevezetése a konyhában és a vendégtérben) után ma a legnagyobb feladatot a Pata Negra csoport több mint félszáz dolgozójának a jövője jelenti” – mondja a Forbesnak Molnár Péter, az említett éttermek munkatársa (akikről a 2018 szeptemberi Forbesban és itt írtunk). Mostanra ők is, ahogy sokan mások, átálltak házhoz szállításra, ők a Netpincér mellett a Wolton is megjelentek.
„A házhoz szállítás már korábban is napirenden volt, de az éttermeink forgalma és kapacitása mellett ez kivitelezhetetlennek tűnt. Így a jelenlegi helyzetben ez nemcsak kényszer, lehetőség is lesz a vendégeinknek a kényelmes otthoni tapasozásra. A #maradjotthon mellett nálunk tehát a #tapasotthon lesz a jelszó, de
azt sem tagadhatjuk, hogy ebben a helyzetben minden rendelés egy kicsit munkahelyekről is szól.”
Rajtuk kívül felkerült a Netpincérre többek között a Pad Thai, a Vakvarjú Étterem, a Kiosk Pest és Buda, a Fagel, a Bamba Marha, a Zing Burger, a Kandalló Pub, a Khan és a Sao, és Földes Józsi Bisztrója.
A futárok tartanak lélegeztetőgépen egy iparágat
A Wolt egy Facebook-posztjában külön jelezte vásárlóinak, hogy ezentúl a rendeléssel lényegében küszködő vállalkozásokat tartanak életben. „Pár nap leforgása alatt egy egész iparág került veszélybe – a biztonság a legfontosabb –, de rengeteg vendéglátóhely és több ezer munkahely fennmaradása vált bizonytalanná. Bízunk benne, hogy azzal, hogy olyan éttermeknek is lehetőséget biztosítunk, akik korábban nem tudtak vagy terveztek a házhozszállítás felé nyitni, megfékezhetjük Veletek közösen, hogy még többen elveszítsék az állásukat!”
💙Neked egy rendelés, nekik egy lehetőség a túlélésre! 💙
Fontosnak érezzük, hogy tudd, minden rendeléseddel teszel…
Posted by Wolt on Tuesday, March 17, 2020
Program a
beteg futároknak
De a szállítók nemcsak kínálat, de forgalom felpörgésével is számolnak, a Wolt már múlt héten is jelentős növekedésről számolt be, és ahogy írta, felkészült a külföldi országok tapasztalatai alapján várható – akár kiugróan magas – rendelésszám-emelkedésre is.
A Netpincér jelezte, hogy a futárok megbetegedés esetén a gyógyulásukig, de minimum két hétig nem dolgoznak, ugyanakkor a csoportbesorolásukat – amit eddigi teljesítményük alapján értek el – megtarthatják, így nem veszik kárba az addig elért pozíciójuk és értékelésük. A vállalat egy 2020 Koronavírus Futártámogatási Programot is indít, melynek keretében pénzügyi támogatást nyújt azoknak, akiknél megállapítják a COVID-19 fertőzést, és akiket emiatt hivatalosan karanténba helyeznek.
A konkurens Netpincér majdnem kétezer futárjához az elmúlt két hétben további 135 partnert szerződtetett le – többségük már munkába is állt –, és a bővítésen jelenleg is dolgozik. Az oldalról jelenleg az ország 800 településről lehet ételt rendelni, közülük 23-ban már a vállalat saját futárszolgáltatása is üzemel. A távolság nem gond, jelenleg az egészségügyi irányelveknek megfelelően egyébként is igyekeznek online intézni a felvételi folyamatot, kerülve a koronavírus terjedését gyorsító személyes találkozásokat.
Nullára próbálják szorítani a személyes kontaktot
A NetPincér és a Wolt közben a kiszállítás módját illetően is új kihívásokkal találkozik, mindkét szolgáltató igyekszik információval ellátni a partnereit, és minden új és már meglévő kiszállítójuk részletes járvánnyal kapcsolatos tájékoztatást és kézfertőtlenítőt kap.
A futárok ugyanakkor sok esetben már nem is találkoznak a felhasználókkal: a NetPincéren a vevők a rendelési online felületen egy checkbox kipipálásával vagy kommentmezőben jelezhetik, ha az ajtó elé vagy a kapuhoz kérik megrendelésüket, a Woltnál ez már alapértelmezett beállítás, és ügyfeleit kéri, hogy csak indokolt esetben kapcsolják ki. Aki online, SZÉP- vagy bankkártyával fizet, annak egyáltalán nem kell fizikai kapcsolatba kerülnie a kiszállítóval. A NetPincér tapasztalatai szerint a Netpincér GO-rendelések 35 százalékánál már jelenleg is az érintkezésmentes kiszállítás a jellemző, ez az arány pedig várhatóan a következő időszakban is növekedni fog.
Arról, hogy az ország Michelin-csillagos és egyéb csúcséttermei hogyan próbálják meg átvészelni a bezárást, itt találod összefoglalónkat. Az élelmiszert kiszállító Kifli.hu hirtelen, extrém forgalomnövekedéséről pedig itt írtunk.