Az egyik segít rendszerezni a teendőket, a másik megoldani a problémákat.
Mike Maddock, a Forbes.com külsős szerzője szerint van két lista, amit legsikeresebb barátai napról napra elkészítenek. Ha most jöttél vissza a szabadságról, akkor előbb olvasd 8 tippünket a sikeres visszailleszkedéshez, sok munka helyett hatékonysághoz pedig itt van még hat. Szóval a két lista:
Az első lista segít, hogy tiszta fejjel tudjunk gondolkodni.
Minden munkanap végén érdemes egy egyszerű kis listát készíteni mindenről, amit meg kell majd csinálni következő nap. Érdemes a listát súlyozni is az alapján, hogy mi mennyire fontos. Aztán tedd le a ceruzát, lépj hátra az asztalodtól, és fejezd be a napot.
Mindegy hogy otthonról dolgozol, vagy ingázol a munkahelyre, fontos, hogy megtanuld felosztani a megoldandó feladatokat, kihívásokat. Érdemes kicsit hátralépni a pörgéstől, mentális szünetet tartani. Hagyd a munkát a munkahelyen. A legtöbb problémát könnyebb így megoldani. Másnap tiszta fejjel tudsz majd ránézni a kihívásokra, amiken a lista alapján végigmehetsz.
A másik lista rövidebb, de ugyanolyan fontos.
A tudatalattink olyan, mint egy szuperszámítógép, ezért érdemes kipróbálni, hogy mielőtt aludni megyünk, felteszünk magunknak egy kérdést. Gondolkodj a problémán, amit éppen meg akarsz oldani a munkában, aztán tedd fel a kérdést: “Hogyan kezeljem? Azt hiszem, alszom rá egyet.”
Aztán engedd el. A pihenés után már válaszokkal együtt ébredsz majd a kérdésedre. A legjobb ötletek pedig sokszor a reggeli zuhanyzás alatt jönnek, egyrészt, mert a tudatalattid már dolgozott a megoldásokon, másrészt a megszokott, monoton, mégis ellazító tevékenység felszabadítja az agyat, van tere a kreatív gondolatoknak.