A Sziget alapítója szabadulna a gúnynévtől, de nézzük meg, mit mondanak a számok.
Gerendai Károlyra ráragadt, hogy “Nullszaldó Károly” – szabadulna a kéretlen becenévtől, ami arra akart utalni eredetileg, hogy a Sziget profitját a tulajdonosok máshogy könyvelik el. A Forbes tavaly júniusi számában mutatta be a Sziget működési modelljét, ahol a tulajdonosok is beszéltek az üzletről. Gerendai számtalan alkalommal nyilatkozta már le a nullszaldóról, hogy nem látja, mi haszna vagy értelme lenne papíron nullszaldósra kihozni a Szigetet – a területhasználati díjuk sem ettől függött. A cég eredményébe ráadásul nemcsak a fő fesztivál számít már bele, hanem több másik is, így a Balaton Sound vagy a Volt is.
A magyar tulajdonosok pénteken írták alá a cég 70%-ának eladását egy globális befektetési alapnak.
Nézzük meg, mit mondanak a számok: hányszor volt nullszaldós a Sziget az indulása óta?
A grafikonon is jól látszik, az elmúlt 26 évben a Sziget Kft. mindösszesen háromszor volt nullszaldós.
Borítókép: The Orbital Strangers Project