Az interneten mindenki a lakástakarékokra kíváncsi, a keresési trendek jól mutatják a most kivéreztetett szolgáltatók piaci pozícióját is.
A Google Trends néven üzemeltet egy szolgáltatást, ahol pontos adatokkal nem, de arányokra meg lehet nézni, hogy az emberek adott időben mire kíváncsiak (és sokszor előrejelzést is adnak adott kulcsszó szereplésére). Jól látszanak az elmúlt két nap történési a keresési kulcsszavakon is: hatalmasat ugrott a lakástakarék kifejezés, és ezzel együtt kilőtt a Fundamenta kulcsszó is.
Úgy tűnik, a Fundamenta neve teljesen összeforrt a lakástakarékok intézményével: a grafikonon jól látszik, hogy a Fundamenta együtt mozog a lakástakarék kulcsszóval, és mértékben is majdnem ugyanott van, szemben az összes többi, egyébként viszonylag szintén ismert termékkel (az Aegonét nemrég kivezették, de a keresésekben még mindig látszanak), amelyekre jóval kevesebben kérdeznek. Nem véletlenről van szó, hanem évek szívós marketingmunkájáról. Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, aki már nagyon fiatalon találkozott a márkát megszemélyesítő kutyával (helyesbítés: rókával) és a perselyként osztogatott márkázott kutyaházával.
Ez most nehéz helyzetbe is hozhatja a céget, nehezebb lesz átmárkázni, ha áttérnek más szolgáltatásokra. Azt már bejelentették, hogy a lakáskassza, mint termék, náluk is marad – az állami támogatás viszont ettől függetlenül megszűnik, így már nem lesz olyan jó konstrukció, mint eddig, biztos szükség lesz váltásra.
Ritka esemény, de most látszik, hogy az embereket az is érdekli, kinek köszönhetik azt a törvényjavaslatot, amely megszünteti az állami támogatást a lakástakarék-pénztárakra: a törvénymódosítást benyújtó képviselő, Bánki Erik neve szintén nagyot ugrott az elmúlt napokban a Google-ben (igaz, egyelőre nem megy akkorát, mint az elmúlt évben néhányszor).
3 last minute módszer, amivel még kimaxolhatod a lakástakarékot