Még novemberben írtunk az első magyarországi jótékonysági sörről, a Share-ről: három srác, Alvégi Lóci, Káldi Marci és Ádám István alapította, miután Lóci Berlinben találkozott hasonló kezdeményezéssel. A Share gyakorlatilag automatizálja a jó cselekedeteket: aki ezt a kézműves pilsenit (amiből egyébként van alkoholmentes is) választja másik helyett, hozzájárul valamilyen jótékony célhoz. A sör árának egy része ugyanis a korábban megszűrt és kiválasztott civil szervezetekhez kerül – ezt a munkát végzik el a srácok, a fogyasztónak csak fogyasztani kell.
Balra: Alvégi Lóci, középen: Káldi Marci, jobbra: Ádám István
A Share koncepciója szerint folyamatosan szeretnének adományozni, ezért tárgyalnak helyekkel, de addig is, az induláshoz is kell pénz (aminek egy részét utána továbbadják), ezért most elindították kampányukat az Indiegogo jótékonysági felületén, a Generosityn. Ez az oldal abban különbözik a megszokott közösségiadománygyűjtő-oldalaktól, hogy nem fix idő alatt kell összegyűjteni adott összeget, hanem megjelölhető valamennyi pénz, és addig futtatható a kampány, amíg össze nem jön. Az üzemeltetők persze szűrnek, csak jótékonysági kampányok futhatnak ebben az üzemmódban.
Aki legalább 35 dollárral (10 ezer forint) támogatja a kezdeményezést, Share-alapító lesz, felkerül a honlapra is. A legkisebb összeg tíz dollár (3000 forint), ezzel a honlapra lehet felkerülni, a legnagyobb 200 dollár, ez 60 ezer forint, ezért műanyagpohár, póló, sör és felirat jár a leendő kocsmába. A kitűzött cél 3 millió forint (10 ezer dollár)