Két újítással reagál a Facebook a Cambridge Analytica botrányra, az átláthatóbb működés érdekében a közösségi oldal leegyszerűsíti adatvédelmi beállításait tartalmazó felületét.
A múlt héten Mark Zuckerberg, a Facebook elnök-vezérigazgatója bejelentette, milyen lépéseket tesz a vállalat annak érdekében, hogy jobban megvédje felhasználóinak adatait. A bejelentés időszerű volt, miután másfél hete kiderült, hogy a techóriás 50 millió felhasználójának adatait adta ki a Brexit- és Trump-kampánynak is dolgozó Cambridge Analytica nevű politikai kutatócégnek. Azonnal bezuhantak a Facebook részvényei, és több híresség, például Elon Musk is bejelentette, hogy otthagyja az oldalt.
A Facebook most egyszerűsítéssel reagál. Felhasználói visszajelzések alapján korábbi adatvédelmi és egyéb beállításokat nagyon nehéz volt megtalálni a közösségi oldalon, ezen egyszerűsített most a cég.
Eddig közel húsz különböző menüpontban érhették el a beállítási opciókat, ezek most már egyetlen közös helyről, egyszerűen hozzáférhetők.
A Facebook mobilos felületén egy új, Privacy Shortcuts elnevezésű menüpont jelenik meg, amelyben a felhasználók elvileg néhány mozdulattal beállíthatják adataik hozzáférhetőségét, illetve pontos magyarázatot kaphatnak az adatvédelmi beállításokról. Ebben a menüben a felhasználók biztonságosabbá tehetik fiókjaikat, kontrollálhatják személyes adataik felhasználását és beállíthatják, hogy ki láthatja a posztjaikat és a profiljukon elérhető adatokat.
Before & after – így egyszerűsödik majd a Facebook beállítási platformja. / Forrás: Facebook
A másik új funkció az Access Your Information nevet kapta. Az új funkció biztonságos lehetőséget kínál arra, hogy a Facebook felhasználói letöltsenek egy másolatot az oldalon tárolt adatokról, és azokat akár egy másik szolgáltatásba mozgassák át. Letölthetők például a Facebookra feltöltött fotók, az ismerősök listája, a posztok, és egyéb adatok.
A Facebook a most bejelentett újítások kidolgozása során szabályozókkal, törvényhozókkal és adatvédelmi szakértőkkel működött együtt. A Facebook sajtóközleménye szerint a vállalat felelőssége, hogy elmagyarázza a felhasználóknak, hogyan gyűjtött össze adataikat, és mindezt közérthető nyelvezettel tegye.
Facebook-botrány: 5,1 milliárd dollárt vesztett Zuckerberg, már csak a hatodik Forbes milliárdos listáján