A Zara után a Mango is jövő ruhaüzleteit teszteli, és közelíti egymáshoz az offline és online vásárlást.
Ahogy a vásárlások egyre inkább átkerülnek az online térbe, a vállalatoknak újra kell értelmezniük az offline jelenlétüket. A Mango pédául digitális próbafülkéket telepít a legnagyobb üzleteibe világszerte. A spanyol divatcég a Vodafone és a Jogotech vállalatokkal állt össze, és közösen fejlesztették ki azt az okostükröt, ami beolvassa a ruha címkéjét, hívhatjuk azon keresztül az eladót, ha másik méretre vagy színre lenne szükségünk, és kiegészítőket ajánl a felpróbált ruhához.
Ezzel a Mango beáll abba a trendbe, hogy a kiskereskedelemben közelítik az offline és online vásárlási élményt, és fizikai boltjait lépésre lépésre összekösse az online vásárlással.
A Mango digitális próbafülkéje (forrás: Vodafone)
A spanyol divatcég eddig is erős volt a digitális térben: amellet, hogy 2200 boltja van világszerte, a webshopos vásárlások 26 százalékkal nőttek 2017-re az előző évhez képest, és a teljes forgalom 13 százalékát teszi ki. Az online forgalmon belül pedig tavaly először előzte meg a mobilon és tableten keresztüli vásárlás a számítógépeket. 2017 nyarán pedig az USA-ban és 28 európai országban vezette be a 24 órán belüli házhozszállítást. A vállalat 2020-ig a teljes forgalmának 20 százalékára akarja növelni az online részesedését.
A héten írtunk róla, hogy egy másik textilipari vállalat, a szintén spanyol Zara Londonban kezdi el tesztelni a jövő boltjait. Az interaktív próbafülkék mellett a kasszákat és a sorbanállást is száműzik a kísérleti üzletből, és egy új egységben a megszokott női, férfi, gyerek részleg mellett lesz egy negyedik, online osztály is az.
A sort az Amazon Go indította el, az amerikai e-kereskedelmi óriás Seattle-ben teszteli a szenzorokkal telepakolt fizikai boltját.