Három hónappal a tevékenységeinek szüneteltetése után jött a döntés.
Az orosz-ukrán háborús konfliktus következtében teljesen kivonul az orosz piacról a Nike, miután három hónapig szüneteltette a tevékenységeit. A nagyvállalat olyan márkákat követ a tömeges exodusszal, mint a Google vagy a McDonald’s, írja a Reuters.
Visszavágnának az oroszok
Az orosz piacról lelépni kívánó vállalatokat az állam bátortalanítaná el: a következő hetekben Moszkvában kedvezőtlen törvényeket hozhatnak, ami nem tenné egyszerűvé a békés kivonulást.
Az oroszokat elhagyókat büntetésekkel sújthatják, valamint a vállalatok tulajdonait is elkobozhatják. A várható aggresszív jogszabályi változás miatt intenek most végleg búcsút bizonyos cégek.
„Elsődleges fontosságú számunkra alkalmazottaink támogatása, miközben felelősségteljesen csökkentjük a működésünket az elkövetkező hónapokban” – nyilatkozta a Nike. A vállalat bevételének kevesebb mint egy százalékát keresi az orosz és az ukrán piacról együttvéve – így a kilépése is inkább szimbolikus.
A Nike helyét várhatóan szintén lokális márkák fogják átvenni Oroszországban – a McDonald’s-hoz hasonlóan, amit a Vkuszno & tocska éttermei kifejezetten sikeresen váltottak.