Az év utolsó három hónapjában a Disney lekörözte a Netflixet. Miközben a Disney árfolyama 8 százalékot emelkedett tegnap, a Netflix részvényei jól beszakadtak a gyorsjelentés után.
A Netflix csalódást keltő negyedéves előfizetői számokat publikált három héttel ezelőtt, amire nagyot zuhant a részvények árfolyama, ezzel szemben Disney kellemes meglepetést okozott tegnap este negyedéves jelentésével.
Az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben növelte előfizetői számát.
2021 utolsó negyedévében a Disney+ 11,8 millió új előfizetőt szerzett a 7 milliós elemzői várakozással szemben. Ebben az időszakban többen fizettek elő a Disney+ szolgáltatására, mint a Netflixre. Utóbbi 8,3 millió új előfizetőt regisztrált az október–decemberi időszakban – írja a Portfolio.
A Netflix továbbra is a Disney előtt jár a teljes előfizetői létszámot tekintve, a negyedév végén 222 millió előfizetője volt világszerte, eközben a Disney+ 130 millió előfizetővel rendelkezett, amiben benne van az indiai Hotstar is, 46 millió előfizetővel.
A Netflixnél a kilátások is csalódást okoztak, a folyó negyedévre ugyanis csak 2,5 millió új előfizetővel számol a menedzsment.
A Disney célja, hogy 2024-re a 230-260 millió fős előfizetői létszámot is elérjék.
A streaming szolgáltatás mellett szórakoztató parkokból élő Disney a bevételek és az eredmények szintjén is kellemes meglepetést okozott gyorsjelentésében. 21,8 milliárd dolláros bevétellel zárta a negyedévet, ami 34 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, és az elemzői várakozásokat is felülmúlta.
A Disney árfolyama 8 százalékot emelkedett a zárás utáni kereskedésben. A Netflix gyorsjelentését jóval rosszabbul fogadták három héttel ezelőtt a befektetők, a számok publikálását követő percben mintegy 20 százalékot szakadt a részvényeinek árfolyama.
Borítókép: Adrián Valverde // Unsplash