A 2020-as távolság közel háromszorosára, 4 millió kilométerre nőtt tavaly a Share Now autómegosztó budapesti autói által megtett utak hossza, regisztrált ügyfélszámuk pedig átlépte az 55 ezret. Az üzleti célú felhasználás is megkétszereződött.
A tavaly nyáron flottát bővítő Share Now Forbes.hu-nak is eljuttatott, szerdai közleményében azt írta, az átlagos utazási idő a 2020-as 53-ról 87 percre emelkedett, így az autók kihasználtsága összességében megháromszorozódott. A Veres Tibor milliárdos érdekeltségébe tartozó Share Now ügyvezető igazgatója, Buday Bence szerint a felhasználás bővülése egyértelműen azt mutatja, hogy egyre népszerűbbek a többórás vagy többnapos utak, miközben továbbra is a percdíjas bérlések a legjellemzőbbek
Úgy látja, a carsharing egyre több élethelyzetben válik valós alternatívájává a saját autó használatának. Hozzátette, hogy a szolgáltatás nyereségessé válásához még további bővülés és fejlesztések kellenek.
Ennek érdekében a Share Now 2021-ben is gyarapította a flottáját. Miközben a járműpark 300-ról több mint 420 autóra bővült, az újonnan csatlakozott Fiat 500 és Peugeot 3008 modellek mellett a már kipróbáltakból is érkeztek vadonatúj autók: még több Mini Cooper, Mini Cabrio és Mercedes A-osztály érhető el náluk.
Folytatódott a szolgáltatási zóna kibővítése, 91-ről 100 négyzetkilométerre: Kőbánya, Soroksár, Pesterzsébet, Újpalota, vagy a főváros határain túl Dunakeszi, Budaörs és Budakalász is a zónába került. 2022-ben mind a szolgáltatási terület lefedettsége, mind az autók számát illetően további bővülést terveznek. Ezenkívül szeretnének még szorosabban beintegrálódni Budapest közösségi közlekedési rendszerébe, például
elősegíteni az autómegosztás bevonását a kialakítás alatt álló fővárosi mikromobilitási pontokra:
azokra a dedikált, szigetszerű parkolóhelyekre, ahol minden közösségi és megosztott mobilitási eszköz elérhető a felhasználók számára.
Borítókép fotó: Share Now