Örülhet a Sony és a Marvel, hatalmasat szakít a mozikban a legújabb Pókember-rész, a Nincs hazaút, írja a Box Office Mojo és a Deadline. A film az omikron-para ellenére is siker.
Nehéz éve volt 2021-ben a moziknak. Az első, téli-tavaszi hónapokban több országban még alig, vagy egyáltalán nem lehetett jegyet váltani a legnagyobb bemutatókra – amik ennek megfelelően rendre el is maradtak. A legrosszabbul azok a stúdiók jártak, akiknek nem volt egy streaming alternatívájuk, hogy átvészeljék a járványt:
az MGM ezért húzta-halasztotta az új James Bond-rész megjelenését, de még a Disney is alaposan átrendezte bemutatóinak naptárát, hiába volt ott nekik a Disney+.
A mozik ráadásul hiába nyitottak meg az év második felében, a nézők vonakodva tértek vissza a székekbe. Az elsősorban felnőtt közönségnek készülő filmek (A Gucci-ház sikerének kivételével) hatalmas bukásként rendre elvéreztek a mozikban, de a blockbusterek – a nagy stúdiók gigaprojektjei – is szenvednek.
A százötven-kétszázmillió dolláros büdzséből készülő (és ezen felül jelentős, további soktízmilliós marketingkköltsésel rendelkező) filmeknek ugyanis általában a dupláját kell visszahozniuk ahhoz, hogy egyáltalán elérjék a nullszaldós pontot.
Ezt pedig alig-alig törte át egy-egy film, de a Sony és a Marvel most úgy látszik, nagyot szakít: a Pókember – Nincs Hazaút már azokat az időket idézi, amikor a korona a legtöbb ember értelmezésében még csak egy fejre tehető ékszer volt.
Saját maga alatt vágja a fát a Disney a Fekete Özvegy dupla bemutatójával
Még a 200 milliós lélektani határt is átlépheti
Az Egyesült Államokban és Kanadában a Sony nagyjából 130 millió dolláros hétvégi nyitóbevételre számít, ami jóval maga mögé utasítaná – az amúgy szintén a pókverzumból szalajtott – Venom folytatásának 90 milliós debütálását. Ha a rivális stúdiók vagy a független, box office-szal foglalkozó szájtok előrejelzéseit nézzük,
akkor már nem elveszett gondolat a 200 milliós dobbantás, de reálisabb a 175 millió dollár körüli nyitás.
Ezzel már nem csak a pandémiás környezet legjobbjainak territóriumába, hanem a járványhelyzet előtti időket előző fénykor rekorderei felé is közelít a Nincs hazaút: a legújabb Star Wars-trilógia utolsó két része, Az utolsó Jedik és a Skywalker kora 220 millió és 177 millió dollárral nyitott. (A legnagyobb nyitással büszkélkedő rekorder a Bosszúállók: Végjáték, ami 357 millió dollárt ért el első hétvégéjén.)
A Sony a nemzetközi vizeken is rendkívül jól áll: csak szerdán, 15 piacon 43,6 millió dollárt hálózott be a film a Deadline szerint. Különösen jól szerepelt az Egyesült Királyságban a film, ahol 7,63 millió fontot szerzett az első napon. Ezzel a Nincs hazaút minden idők legsikeresebb szerdai bemutatója a stúdiótól.
Az észak-amerikai premierhez így még hozzájöhet akár 160-180 millió dollár is.
Nem véletlen, hogy a Sony is ünnepel: úgy sikerült ezt hozniuk, hogy a járványhelyzetben elég szelíden teljesítő Marvel-gépezet kívülállói (hiszen a Marvel moziverzumában csak egy, tavaly majdnem romba dőlő szerződés miatt szerepelhetnek), valamint az omikron miatt is egyre szigorúbban a korlátozások az országokban. Koreában (ami a Nincs hazaút második legerősebb nemzetközi piaca) például szombattól este 10-től kijárási tilalom lép érvénybe.
A sikert ünnepelve pedig már egy új trilógiát is megszellőztettek, aminek – ha minden jól megy – Tom Holland is részese lesz.
Borítókép: Intercom