Nem fogja piszkálni a Facebookot az Európai Unió, legalábbis ami a Kustomer-felvásárlást illeti, írja a Reuters. Az akvizíciót trösztellenes szervek vizsgálták.
Jóváhagyhatja az EU a Facebook, azaz Meta tavaly novemberi, egymilliárd dolláros felvásárlását, miután a vállalat versenytársai számára megengedi, hogy a Kustomer platformját jobban kihasználhassák.
A Kustomer egy olyan ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) szoftver, ami a piaci szereplőket köti össze a fogyasztókkal több csatornán keresztül. A cégek e-mailt, sms-t, Whatsapp és Instagram-üzenetet is küldhetnek a platformon ügyfeleiknek.
A Facebook felvásárlását a Whatsapp előretörésére használja. Az utóbbi időben rendesen bevásárolt startupokból Zuckerberg gigásza, amiért támadják is: félő, hogy gyilkos akvizíciókkal próbálja lenyomni vagy torzítani a versenyt, mielőtt azok túl nagyok lehetnének.
A tranzakciót az Európai Bizottság sem nézte jó szemmel, szerintük a felvásárlás ugyanis az online hirdetések piacán megakadályozhatta volna a versenytársakat. Egy osztrák versenyhivatal kérésére az EU szerve vizsgálta az ügyet. A hetekben a német trösztellenes bizottság kérte fel a Facebookot, hogy hagyassa jóvá az üzletet. A britek és Ausztrália már leokézta az akvizíciót.
A hivatalos döntést január 28-án hozzák nyilvánosságra, de a Reuters értesülései szerint örülhetnek Zuckerbergék: pár, a versenytársakat segítő módosítás után pozitívra áll a mérleg nyelve.
A Facebook szerint a felvásárlás „növeli a versenyt, miközben innovációt hoz el a vállalatok és fogyasztók számára a dinamikus és kompetitív CRM-piacon”.