Saját vizsgálatában jutott arra a Facebook, hogy a tulajdonában lévő Instagram káros a tinédzser lányok mentális egészségére. Nyilvánosan eddig nem vállalták az eredményt.
A Wall Street Journal tárta fel annak a többéves kutatásnak az eredményét, amit a Facebook házon belül készített, hogy feltárja, milyen hatása van a tulajdonában lévő Instagram a tizenéves lányok önképének alakulására és mentális egészségére, írja a Forbes.com. Legalább három év adatait vizsgálva jutottak arra, hogy „mélyrepülést okoz a tinikorúak mentális egészségében” az Instagram használata.
Három tinilányból egynek az Instagram hatására torzul a testképe, és az fotómegosztó alkalmazás jelentősen hozzájárul a fiatalkori szorongás és depresszió kialakulásához
– derül ki a tanulmányból. Az eredmények következetesen megfigyelhetőek voltak a vizsgálat alatt, ami minden társadalmi csoportra kiterjedt. Azok között a tinik között, akiknek öngyilkossági gondolatai voltak korábban, hat százalékuk Amerikában, 13 százalékuk Nagy-Britanniában visszavezette a problémájuk gyökerét az Instagram-használatra.
Ezek az eredmények azért ilyen kiugróak az Instagramnál, mert a képmegosztó alkalmazás nagyon erősen fókuszál a külsőre és az életmódra. A Facebook a Forbes.com kérdésére annyival kommentálta a tanulmányt, hogy „az eredmények csak elszigetelt eseteket tártak fel, és azokat is negatív színben tünteti fel, mindenesetre komolyan veszik, mert megmutatja, hogy meg akarják érteni a tinédzserkor összetett problémáit.”
A vezetők eddig inkább homokba dugták a fejüket
Az Instagram vezetője, Adam Mosseri a Wall Street Journalnek is válaszolt, azt mondta, „büszke” a tanulmányra. Ez némileg ellentmond egy előző nyilatkozatának, amit szintén idén tett. Ebben még elhanyagolhatónak nevezte az alkalmazás hatását a tinédzserek mentális egészségére. Nem ő az egyetlen, aki bagatellizálta a problémát: Mark Zuckerberg Facebook-vezér a májusi kongresszusi meghallgatásai során azt mondta, nem tartja meggyőzőnek a kérdéssel kapcsolatos kutatást,
és nem osztotta meg a Kongresszussal a témában lebonyolított korábbi vizsgálatait.
A Wall Street Journal azt is feltárta, hogy az Instagram százmilliárd dolláros éves bevételében kulcsszerepet játszanak a fiatalok, a felhasználóik több mint 40 százaléka 22 éves vagy annál fiatalabb.
Borítókép: Unsplash