A Reebokot 2,5 milliárd dollárért egy olyan kiskereskedelmi konglomerátum vásárolja meg, aminek tulajdonában egyéb csődbe ment márkák is vannak.
Az Adidas csütörtökön jelentette be, hogy eladja a nehéz helyzetben lévő márkát, ráadásul kevesebbért, mint amennyiért eredetileg vette. A német cég még 2006-ban vásárolta meg a bostoni Reebokot 3,8 milliárd dollárért, hogy felvegye a versenyt az ősellenfél Nike-val.
A márkáért most kapott 2,5 milliárd dollár 1,3 milliárd dollárral kevesebb, mint az általuk fizetett vételár.
A tranzakció lezárása az Adidas szerint 2022 első negyedévében várható. A vállalat közölte, hogy a készpénzbevétel nagy része a részvényeseké lesz. A cég közölte, hogy a Reebok eladása nem lesz hatással a 2021-es pénzügyi eredményekre.
Nem kellett a Reebok az Adidasnak // fotó: Ashkan Forouzani // Unsplash
Mi volt a baj a Reebokkal?
Az Adidas már 2020 elején bejelentette, hogy szabadulna a márkától. A Reebok annak ellenére nem hozta az eladási számokat, hogy az UFC és Crossfit nevű márkákkal partnerségben megpróbálta magát egy vonzó sportmárkának pozicionálni – írja a Business Insider.
Év elején az Adidas közölte, hogy kidolgozott egy ötéves stratégiát, hogy tovább erősítse helyzetét a globális piacon. A Reebok ebbe már nem fért bele.
A vevő, az Authentic Brands Group (ABG) kiskereskedelmi konglomerátum már több mint harminc márkát gyűjtött már be portfóliójába, köztük van a Sports Illustrated magazin vagy a Forever21 ruhabolt. A cég szerint nem lesznek nagy változások Reebok kapcsán, a központ is Bostonban marad – írja a Reuters.
85 százalékot estek az Adidas eladásai Kínában
Kiemelt kép: Kilian Seiler // Unsplash