Üzlet

85 százalékot estek az Adidas eladásai Kínában

Forbes
2020. február 19. 2 perc olvasás

A kínai holdújév elején bezártak az üzletek, a koronavírus miatt viszont már sokan nem nyitottak újra, bezuhantak az eladások az Adidasnál.

Az amerikai Forbes értesülései szerint 85 százalékos visszaesést könyvelhet el az Adidas a tavalyi évhez képest a kínai piacon, a lejtmenet akkor indult, amikor január végén a kínai holdújév miatt bezártak a boltok, aztán a koronavírus miatt már sok nem is nyitott ki újra, ami pedig nyitva van, abban sem mernek tolongani a vásárlók. A rivális Puma egyelőre még tartja a tempót, de már ők is szóltak, hogy az üzleteik közel felét be kellett zárni Kínában, így csak idő kérdése, hogy ez mikor kezd a számokon is látszani.

Arról már korábban írtunk, hogy az Apple arcáról is lefagyott a vigyor, amikor a tavalyi parádés negyedév után a gyártási kapacitásuk jelentősen lecsökkent.

Az amerikai Forbes szerint az Egyesült Királyság legnagyobb autógyártói, a Jaguar és a Land Rover is olyan szorult helyzetbe került, hogy kénytelenek voltak bőröndökben kijuttatni Kínából az alkatrészeket.

A világ második legnagyobb gazdasága február tizedikéig a holdújévet ünnepelte, ezután mindennek vissza kellett volna térnie a szokásos mederbe, a koronavírus viszont felülírta a terveket – több tíz millió ember ragadt vesztegzár alá helyezett városokban. A közlekedést korlátozó intézkedések miatt azok a gyárak, amik még nyitva vannak, nehezen tudják kiszolgálni a megrendelőket, vagy nincs elég emberük, vagy éppen alapanyaguk a munka folyamatos ellátásához.