Önti a pénzt a Facebook az influenszerekbe, és egyes esetekben magvető befektetésekben is gondolkodik.
Egymilliárd dollárt költhet influencerekre a Facebook 2022-ben, hogy használják a Facebook és az Instagram appját a konkurencia helyett, írja az amerikai Forbes. A vállalat hirdetési bevételek és bónuszok formájában fizetne az online véleményvezéreknek, és egyes esetekben magvető befektetésekben is gondolkodik.
„A legjobb platformokat akarjuk felépíteni alkotók millióinak, hogy megélhessenek”
– írta egy posztjában Mark Zuckerberg, hozzátéve, hogy nem új, hogy cége influencerekbe fektet, de a CEO izgatottan várja a program kiterjesztését.
Nem a Facebook az egyetlen cég a közösségimédia-szolgáltatók közül, amely odafigyel azokra, akik felhasználók millióit hozzák be nap mint nap. A folyamat egyszerű: a hétköznapi felhasználók kattintásait és oldalon eltöltött idejét jelentős részben az általuk követett influencerek okozzák, a kattintások pedig hirdetőket és így bevételeket jelentenek a vállalatoknak.
Ezen kívül több cég az influencerek platformján generált bevételéből is részesedést kér. Mindezek miatt a Facebook mellett a TikTok, a Snap, a Twitter és a YouTube is mind dolgoznak olyan fejlesztéseken, amelyek az influencereket pénzhez juttathatják, például márkázott termékeik egyszerűbb árusítása által.