Mégis érdekli a tulajdonosokat a Budapest Airportra tett ajánlat. Ez nagy fordulópont az ügyben, korábban ugyanis a tulajdonosoka azt mondták: bőven a piaci ár alatt van az ajánlat.
Mégis eladhatják a Budapest Airportot a tulajdonosok, erről a kormányközeli Magyar Nemzet a mai lapszámában írt. A lap szerint tárgyalások kezdődtek a magyar kormány ajánlatáról, amit a tulajdonosok első körben a piaci érték alattinak ítéltek és visszadobtak.
A lap szerint azonban nem zárkóznak el, csak magasabb vételárat akarnak.
Ez nagyon komoly fordulópont, ugyanis a tulajdonosok korábban úgy nyilatkoztak: kizárt, hogy eladják részesedésüket.
A Bloomberg szellőztette meg még pénteken, hogy a kormány indikatív ajánlatot tett a reptérre a piaci érték alatt. A Magyar Nemzeti szerint a kormány százszázalékos tulajdont szeretne, Palkovics László innovációs és technológiai miniszter azonban azt mondta: nem akar nyilatkozni az ügyről.
A Budapest Airport jelenlegi tulajdonosi szerkezete:
- AviAlliance – 55,44 százalék
- Malton (a GIC leányvállalata) – 23,33 százalék
- Caisse de dépôt et placement du Québec, második legnagyobb kanadai nyugdíjalap – 21,23 százalék
Puhatolóznak egy ideje
A kormány jó ideje érdeklődik a Budapest Airport iránt, már a tavalyi második félévben felröppentek az első hírek, hogy a Jellinek Dániel vezette konzorcium puhatolózik a tulajdonosok körül. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) azonban csak májusban ismerte el: tényleg érdekli őket a reptér, a tárgyalásokat pedig a tárcavezető, Palkovics László vezeti majd.
Sem a hivatalos vételárat, sem az indikatív ajánlat összegét nem tudjuk, de lapunk a Budapest Airport pénzügyi eredményei, az EBIDTA és az iparági szorzó alapján
nagyjából 625–699 milliárd forint közti összegre becsülte az értékét.
Borítókép: Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér B terminál. Fotó: Budapest Airport