Ma hajnalban mutatta be Elon Musk az eddig leggyorsabb Teslát. Az autó gyorsulása lenyűgöző, ősszel már heti ezer darabot szállíthatnak le.
Bemutatta az eddigi leggyorsabb Teslát Elon Musk. A Model S Plaid a cég korábbi sikerautójának, a Model S-nek az új változata. Az autó paraméterei valóban lenyűgözőek: 620 kilométeres hatótáv, 1020 lóerő maximális teljesítmény, nulláról 60 mérföldre (96 kilométeres sebességre) pedig 1,99 másodperc alatt gyorsul, ami egészen brutális. A modell induló 130 ezer dollár lesz.
A bemutató után 25 autót rögtön leszállítanak, további több száz darab szállítása pedig a következő hetekben kezdődik, az idei harmadik negyedévben érhetik el a heti ezres darabszámot. Musk fel is tette magának a kérdést, miért kell el amúgy is gyors autót még gyorsabbá tenni? Szerinte ugyanis meg kell mutatni a világnak a technológia előnyét és azt, hogy az e-autók a legjobbak, amiket venni lehet.
Érdekesség, hogy Musk itt sem tudta levetkőzni az űr iránti rajongását: A Plaid Mode Mel Brooks egyik vígjátékára, az 1987-es Űrgolyhókra utal.
Az S Plaid eredetileg két változatban készült volna el, de a Plaid+ modellt végül mégsem adják ki. Musk szerint annyira jól sikerült az alapverzió, hogy nem kell belőle fejlettebb. A kettő közt a különbség az akkumulátor lett volna, az előbbi verzióba a Tesla által korábban is használt Panasonic cellákból álló akku került volna, a bővített változatba viszont a tavaly bejelentett Tesla-cellák. Musk nem sokat beszélt erről. Hangsúlyos azonban, hogy a legtöbb fogyasztó nem egy még gyorsabb autót keresett volna a Plaid+ modellben, hanem a több, mint 800 kilométeres hatótávot.
Amit Musk mindenképpen kiemelt, az a kocsi szórakoztató központja, szerinte olyan szinten van, mint egy Playstation 5. „Az autózás jövőjeként az automata pilótára gondolunk legtöbben, pedig a szórakoztató egység egyre fontosabb.” Gyors internet-hozzáférés kell, a mozizást és zenehallgatást olyan szinten kell hoznia az autónak, mintha otthon ülnénk.
A Teslának négy modellje van a piacon, az S, az X, a 3-as és az Y, de a globális eladások döntő többségéért az Y és a 3-as modell felel. A Model S volt a Tesla egyik első nagy dobása, a szedán 2012-ben jelent meg.
Ráfér a siker a Teslára. A Németországban épülő gigagyár (amitől a sanghaji üzem sikerének megismétlését várták) erős csúszásban van, most úgy néz ki, hogy – az eredeti, júliusi rajttal ellentétben – idén év végén nyit meg a 4 milliárd eurós grünheide-i üzem de ebbe még beleszólhat a gyártási engedélyek megszerzése is.