A Gazdasági Versenyhivatal 200 millió forint pénzbüntetést vetett ki a cégre, amely emellett 4 milliárdot kénytelen költeni kuponokra és a partnerekre.
Az Emag webáruház több száz kampányát érintő akciótartási gyakorlatát vizsgálta meg a GVH, egészen 2014 júliusáig visszamenőleg. Kiderült, hogy az akcióknál eredeti árként nem mindig a termék tényleges, jellemző ára volt feltüntetve, ehelyett az áthúzott árak korábban csak alkalomszerűen, nagyon rövid időre érvényesültek.
A GVH 200 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a platform üzemeltetőit: a Dante International SA-t, illetve az Extreme Digital – Emag Kft.-t. A cégek nem támadják meg bíróságon a GVH döntését. Ez egyben azt jelenti, hogy az ügyben azonnal végrehajtható a kiszabott bírság összege.
Az Emag közölte: vállalja, hogy leárazásai során egy adott termékre adott árengedmény mértékének megállapítása során a viszonyítás alapjául mindig a megelőző 30 nap során alkalmazott legalacsonyabb árat veszi alapul, elejét véve a jövőbeli vitás helyzeteknek.
Emellett megígérte, hogy felhagy a megtévesztő akciókkal, megfelelően átalakítja árképzési és árfeltüntetési gyakorlatát, és ezt a piactéri partnereitől, azaz az eladóktól is elvárja.
A GVH úgy döntött, hogy az Emag webáruházban az elmúlt 12 hónapban vásárló fogyasztóknak egyenként 3000 forint értékű kuponkedvezményt kell kapniuk a cégtől, összesen legalább 1,08 milliárd forint értékben.
A cégcsoport továbbá nagyságrendileg 2,88 milliárd forint értékben vállalja, hogy elősegíti a magyar vállalkozások online kereskedelmi jelenlétét: többek között jutalékcsökkentéssel, oktatással, hirdetési felülettel és logisztikai szolgáltatásokkal támogatja majd partnereit.
Nem a magyar szereplők ellen szól a fúzió az Emaggal – interjú az Extreme Digital vezérével
Borítókép: Az Emag Erzsébet körúti üzlete, fotó: Emag