A Visa és a kirakat fintechstartup, az itthon is igen népszerű Revolut kapcsolata nem újkeletű, most újabb megállapodást kötöttek, amivel a Revolut újabb piacokra lép be.
Új megállapodás megkötését jelentette ma be a Visa és Európa piacvezető fintech cége, a Revolut. A megállapodással a két fél a Revolut globális üzleti terjeszkedését kívánja elősegíteni (a kártyaszolgáltatók közül a Visa inkább Amerikában, a Mastercard jellemzően Európában erős). „A Visa márkanevét, széleskörű jelenlétét és globális elfogadási hálózatát kiaknázva a Revolut mostantól öt újabb régióban, 24 új piacot elérve jelenhet meg termékkínálatával, összesen 56 piacon. A megállapodás értelmében a Revolut globális terjeszkedése során elsődlegesen Visa márkájú kártyákat fog kibocsátani” – írják a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.
Itt a bankkártya, amellyel a legkönnyebb elkerülni a lehúzásokat
A Revolut egy mobilapplikáción keresztül kínál a fogyasztóknak széles körű digitális pénzügyi szolgáltatásokat, többek között devizaátváltást, költségvetés-készítést és személyek közötti (P2P) utalásokat – mindezeket egy Visa kártyához társítva. Az Európában már élő megállapodás sikerére építve a Revolut a Visával együttműködve először Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Japánban, Új-Zélandon, Oroszországban, Szingapúrban és az Egyesült Államokban, majd Argentínában, Chilében, Kolumbiában, Hongkongban, Indiában, Indonéziában, Koreában Malaysiában, Mexikóban, a Fülöp-szigeteken, Szaúd-Arábiában, Dél-Afrikában, Tajvanon, Thaiföldön, Ukrajnában és Vietnamban vezeti be szolgáltatásait.
„A Revolut hatalmas lépéseket tett az európai fogyasztók számára nyújtott innovatív és egyedi élmények biztosítása felé vezető úton. Izgatottan tekintünk az együttműködésünk további bővítése elé, amely elősegíti a Revolut globális növekedési célkitűzéseinek megvalósítását és a Visa-hálózaton keresztüli forgalom növelését” – jelentette ki Jack Forestell, a Visa termékigazgatója. „A Visát több mint 200 országban csaknem 54 millió kereskedőnél elfogadják, így rendelkezésünkre áll az a széleskörű jelenlét, tapasztalat és szakértelem, amely segít a fintech cégek, mint például a Revolut globális terjeszkedésének előmozdításában.”
A kapcsolat nem újkeletű. A Visa és Revolut szoros partneri kapcsolatot épített ki az elmúlt négy évben. A digitális bankolási alternatívát kínáló cég 2017-ben kezdte meg a Visa kártyák kibocsátását európai ügyfelei számára, azóta pedig sikeresen használta ki a Visa globális hálózatát és lehetőségeit gyors globális terjeszkedésében, melynek köszönhetően már minden jelentős európai piacon jelen vannak a cég Visa márkájú kártyái.
A Revolut és a Visa a következőket kínálja annak érdekében, hogy a fogyasztók jobban kezelhessék a pénzüket digitálisan:
• Rugalmas, testre szabott, zökkenőmentes banki szolgáltatások: A Revolut ügyfelei azonnali pénzkiadási értesítéseket kaphatnak, továbbá kategóriákba rendezett havi kimutatást láthatnak a kiadásaikról, és havi költségvetést is beállíthatnak, ugyancsak kategóriák szerinti bontásban. A meglévő Revolut alkalmazás Visa API-kkal, többek között a Visa token szolgáltatással és a Payment Account Attributes Inquiry (fizetési fiók attribútumainak lekérdezése) funkcióval, valamint a Visa feltöltő- és hitelkártyáival való kiegészítésének lehetősége megadja azt a biztonságot és gyorsaságot, amelyre az ügyfelek a Visa kártyájuk használatakor számítanak.
• Zökkenőmentes, alacsony költségű devizaátváltás: A legmegfizethetőbb lehetőségek egyikeként a Revolut ügyfelei globálisan több mint 150 pénznemben költhetnek, valamint 29 fajta devizát és kriptodevizát tarthatnak és válthatnak át – többek között bitcoint, kanadai dollárt, amerikai dollárt, mexikói pesót, angol fontot és eurót – közvetlenül az alkalmazásban a bankközi átváltási árfolyamon.
• P2P utalások: A fogyasztók egy gombnyomással azonnal, díjmentesen küldhetnek vagy kérhetnek pénzt, és megoszthatják egy éttermi vagy bárszámla költségét bármely más Revolut ügyféllel globálisan.
A Visa és a Revolut globális megállapodása a Visa fintech cégek iránti hosszú távú elkötelezettségére épít, és támogatja a vállalat stratégiai üzleti prioritásait, többek között az alábbiakat:
• A Visa Directet, a Visa azon platformját, amely világszerte több mint egy milliárd pénzügyi számlára tesz lehetővé gyorsabb átutalást
• A Visa kis- és középvállalkozások, valamint globális nagyvállalatok számára fejlesztett B2B fizetési megoldásait
• A Visa folyamatos elkötelezettségét aziránt, hogy társadalmi hatású programokon keresztül biztosítsa a bankszámlával nem rendelkezők számára a digitális fizetési lehetőségeket.
Címlapról ajánljuk
A Forbes ma írt arról, hogy a Revolut egyik korai befektetője fantáziát látott a magyar Shapr3D-ben, mely egy most zárult befektetési körben összesen 6 millió dollárt vont be a további növekedés finanszírozására. A startupban fantáziát látott európai top befektetők exkluzívan nyilatkoztak a Forbesnak, a szerdán megjelenő lapszámban pedig hosszabban is írunk az üzlet hátteréről.
Exkluzív: A Spotify és a Revolut befektetője szállt be a magyar startupba