A kockázatok és mellékhatások elkerülése végett a francia kormány fura módját választotta a Föld megmentésének. Kötelezik az autós cégeket, hogy sétára vagy a tömegközlekedés használatára buzdítsák a vásárlókat a hirdetéseikben.
Márciusban lép életbe Franciaországban az a törvény, amelynek értelmében az autós reklámokban a gyártóknak maguk ellen kell majd kampányolniuk – írja a Kreatív.
„Rövidebb utakhoz válaszd a sétát!”, „Üljetek többen egy kocsiba!”, „Használd a tömegközlekedést!” – a három közül valamelyik üzenetet kell majd az autós hirdetésekben feltüntetni, emellett a több mozgásra és kevesebb környezetszennyezésre felhívó #SeDéplacerMoinsPolluer hashtaget is használniuk kell majd az autós hirdetésekben. Aki nem tesz eleget az új szabályoknak, 50 ezer eurós (18 millió forintos) büntetést kaphat.
Az autógyártók nem repesnek az újdonságért, mert szerintük ez a kommunikációs húzás stigmatizálja az autósokat, miközben fajtától függően egy-egy modell már kevésbé szennyező és nem támogatja a francia kormányzat elektromos autózást népszerűsítő kezdeményezéseit sem.
Fontos újítás lesz az is, hogy immár kötelező lesz feltüntetni a hirdetésekben a szén-dioxid-kibocsátási adatokat is. Az egész EU-ban egyre nagyobb az iparági lobbi amellett, hogy szabályozásokkal szorítsák vissza a környezetszennyező iparágak hirdetéseit (ahogy a dohánycégek hirdetéseit is lekorlátozták).