A Toyota az évtized végére árbevételének egyharmadát reméli az elektromos autóik értékesítéséből, de a Lexus márkát szinte teljesen elektromosítják.
A japán autógyártó belehúz az elektromos ígéretekben. A hibrid autók fejlesztésében és értékesítésében eddig is élen járt, de az elektromos járművekkel lemaradt a versenytársai, a Volkswagen, a General Motors és a Ford mögött. A GM például 2035-re teljesen leállna a benzines autók gyártásával.
A Toyota kedden bejelentette, hogy a Subaruval közösen fejlesztenek egy sportos, de mindennapos használatra is alkalmas elektromos modellt bZ4X néven, amivel jövő év elején terveznek piacra lépni, számolt be róla a The New York Times.
A Lexust teljesen elektromosítanák 2030-ra
Ez csak egy modell lenne a között a 30 modell között, amiből 3 és fél millió darabot szeretnének legyártani 2030-ig. Ezzel a célszámmal a Toyota bevételének harmada érkezne elektromos autók értékesítésével, de egy elektromos furgon, kétüléses sportautó és egy terepjáró prototípusán is dolgoznak.
Az elektromos átállásból kiemelkedik a Toyota high-end Lexus márkája, amiből kizárólag elektromos modelleket fognak gyártani 2030-ra az USA-ban, Kínában és Európában is, ahol már most tíz százalékot tesz ki az elektromos autókból származó eladás, és ezt a fordulatot több kormányzati intézkedés is segíti.
Tojoda Akio, a Toyota elnök-vezérigazgatója sok kritikát kapott azért, mert az autógyártó eddig elodázta a fontos lépéseket az elektromosítással. A Reuters szerint ezt a lemaradást most 70 milliárd dollár elektromos jövőre fordított befektetéssel pótolnák.
Borítókép: A Toyota hidrogénmotoros autója, a Mirai. Forrás: Wikimedia Commons