A Zsidai Gasztronómiai Csoport tulajdonosa az előző évben még nem rajongott a házhoz szállításért, azóta már külön cég, a 2020-ban alapított Zsidai Home szervezi a csoport éttermeiből a kiszállítást. A Kifli Bisztró a legújabb ügyfél.
A Kifli.hu környezettudatos startupként környezetkímélő módon, a hazai vendéglátók és termelők támogatását szem előtt tartva indította el szolgáltatását. A vásárlók 2 adagot tudnak rendelni egyszerre, környezetbarát papírdobozban és zacskóban, így kevesebb műanyag kerül felhasználásra, mint egy átlagos készétel rendelése esetén – áll az online bevásárlásra szakosodó cég Forbes.hu-nak küldött közleményében.
Az éttermekben tartósítószerek és adalékanyagok nélkül készülnek a fogások. A Kifli kínálatában a Meatology étterem, valamint a Zsidai Home 4 éttermének fogásai szerepelnek: a 21 Magyar Étterem, a Baltazár, a Spíler és az Opera Café.
Az étterem elkészíti a kívánt ételt, amit sokkoló-hűtéses technológiával frissen csomagolnak, majd a „vendég” otthon már csak az utolsó simításokat végzi el rajtuk.
Luxus, ráadásul a főzést a vevő fejezi be – így lett jó üzlet, hogy házhoz megy a fine dining
Zsidai először nekiment a házhoz szállításnak, aztán az ő éttermei is átálltak
Zsidai Roy 2020 májusában még negatívan nyilatkozott a Dining Guide-nak azzal kapcsolatban, hogy a karantén miatt sok étterem kénytelen volt átállni a házhoz szállításra. „Egy valódi értelemben vett étteremnek ez nem jó irány, sőt én ki merem mondani, hogy egyenesen káros.”
Zsidai Roy a Forbes 2016. márciusi címlapján szerepelt a gasztronómia sztárjával, Jamie Oliverrel. Itt éppen a címlapinterjú készül vele. Fotó: Forbes archív / Orbital Strangers
2020 szeptemberében aztán a cégcsoport tulajdonában lévő Jamie Oliver- étterem is átállt a házhoz szállításra, majd télre önálló márkaként elindult a Zsidai Home, ami a csoport éttermeinek kiszállításait szervezi.
„Ez a házhozszállítási megoldás egy extra intellektuális kérdés nekem, és nagyon sok energiát és erőforrást fordítok rá, egyrészt mert hosszú távú üzleti perspektívát látok benne, másrészt valódi piaci igényt, melyre eddig nem volt megfelelő piaci válasz”
– mondta Zsidai Roy a forbes.hu-nak amikor 2020 telén belevágott a kiszállításba. Szerinte ez „kicsit olyan, mint a kétezres évek második fele, amikor a gasztroforradalom kezdett beindulni”, és megjegyzi, az ezzel kapcsolatos kísérletezésben a nyugati országok sem járnak előrébb nálunk.
Csillagos séf a konyhádban, elvitel porcelánon, csúcsétterem a Wolton: a második hullámra minden gasztrós dobott valami kreatívat
A kiemelt képen Zsiday Roy, A Zsidai Group vezetője, a Jamie’s márka magyar partnere, több étterem és szálloda tulajdonosa. Fotó: Forbes archív / Krasznai Zoltán