Hamar elkelt az elmúlt időszak egyik legfelkapottabb internetes attrakciója.
Felvásárolta a The New York Times Company 2022 elejének internetes slágerjátékát, az ingyenesen játszható szójátékot, a Wordle-t – írta meg a lap hétfőn.
A siker titka
Micsoda történet: a Wordle-t egy bizonyos Josh Wardle találta ki és fejlesztette, eredetileg a párjának készítette el, aki odáig van a szójátékokért. Először a családi kör kattant rá, aztán tavaly októbertől már bárki kipróbálhatta, így november elsejére 90-en, január közepére több százezren, mostanra pedig milliós nagyságrendben játszanak vele mindennap.
A Wordle egy szimpla szójáték. Hat próbálkozásból kell naponta kitalálni egy ötbetűs angol szót (mindenki ugyanazt a feladványt kapja). A felület színes négyzetekkel segít, hogy a begépelt szó mely betűi szerepelnek a megfejtésben, és hogy azokat a tényleges helyére sikerült-e beütnünk.
Valóságos jelenség lett a Wordle-ből, pillanatok alatt tarolta le a közösségi médiát, részben mert megoszthatjuk a saját játékmenetünket is, részben mert ingyenes, reklámok nélküli játékról beszélünk. Részletesen itt írtunk róla.
Mi lesz ezután?
Egy, a Twitteren megosztott közleményben Josh Wardle azt írja: nagyobbra nőtt a játék, mint amennyire azt valaha elképzelte volna. Ugyanakkor mégiscsak egyedül ő áll mögötte, ez kicsit megterhelő volt neki.
Szerinte a The New York Times nagy szerepet játszik a játék felfutásában (az elmúlt időszakban, több másik amerikai lappal egyetemben ők is megírták a Wordle-sztorit), közben tiszteli is a lap szemléletét a szójátékok iránt, ezért sem volt számára kérdés, hogy rájuk bízza a további működtetést.
A The New York Times cikke szerint hét számjegyű összeget fizettek a Wordle-ért, ami a jövőben kiemelt szerepet játszhat a fizetőkapus online tartalomstratégiájukban és a digitális előfizetések gyűjtésében. A nyomtatott és digitális előfizetések száma novemberben 8,4 millió volt, céljuk most, hogy csak a digitális előfizetőtábort 10 millióra tornázzák fel 2025-ig. Mi sem bizonyítja jobban elszántságukat, hogy nemrég bekebelezték a The Athletic nevű népszerű, 1,2 milliós olvasótáborral rendelkező sportoldalt is.
A lap játékai (keresztrejtvények, Spelling Bee stb.) nagy múltra tekintenek vissza és ma is stratégiai jelentőséggel bírnak: a jelenlegi működési modellben a The New York Times Games platformnak több mint egymillió előfizetője van.
A Wordle-ről azt ígérik: „eleinte” ingyenes marad az új és régi játékosoknak is, noha ezzel nem lett kimondva, hogy később nem kerülhet fizetőkapu mögé.
Josh Wardle azt is hozzátette, hogy dolgozik azon, hogy a korábbi statisztikáink a későbbiekben is megmaradhassanak.