Indul a Wolt+. Az első hónap ingyenes, az előfizetéshez pedig korlátlan ingyenes kiszállítás jár. Persze, bizonyos feltételek mellett.
Előfizetéses szolgáltatást indít Magyarországon a Wolt – jelentette be a gyorsfutárcég egy szerda délelőtti sajtótájékoztatón, amin a Forbes.hu is részt vett. A Wolt+ a közelmúltban már több magyar felhasználónak is elérhetővé vált az alkalmazáson belül, szerda délután pedig mindenkinek élesedni fog.
A gyorskereskedelmi szektorban a magyar piacon a Wolt az első, ahol hasonló szolgáltatást vezetnek be. A hazai e-kereskedelmi szektorban persze nem idegen a havidíjért nyújtott kiszállítási engedmény vagy exkluzív előny, elég megemlíteni például a Kifli Prémium tagságot.
Mit tud?
A Wolt+ havidíja 1490 forint, és jár hozzá egyhavi ingyenes próbaidőszak. Lényege, hogy az előfizetésért cserébe elengedik a kiszállítási díjat a dedikált Wolt+-partnereknél, ha
- a minimális kosárérték éttermeknél és kiskereskedelmi üzleteknél eléri a 3 ezer forintot, élelmiszerüzleteknél pedig az 5 ezer forintot;
- a maximum kiszállítási távolság pedig 4 kilométer.
A havidíjért cserébe, a fenti feltételekkel korlátlan alkalommal jár az ingyenes kiszállítás. Minimális kosárérték alatt a felszámítandó különbözet maximuma az adott helynél felszámított kiszállítási díj. A rendelésenként felszámított, 110 forintos szervízdíj a Wolt+-előfizetőket is érinti.
Hol érhető el?
A Wolt+ egyelőre csak Budapesten rajtol el, de már az indulással a fővárosi partnerek kb. 40 százaléka, 7-800 étterem vagy üzlet csatlakozott ahhoz a listához, ahonnan akár ingyen kiszállítással rendelhetnek az előfizetők.
A Wolt+-szal elérhető helyek száma folyamatosan nő. Első körben a Wasabi, a Vapiano, a Don Pepe, a Pesti Pipi, a PizzaMe, a Padthai wokbar, a Subway, a Zing, a Príma, az Auchan, a Tesco, a Wolt Market, a Szamos, az Unipatika, valamint a Bortársaság csatlakozott például.
A Wolt+ a cég 23 országa közül már korábban elindult például Finnországban, Dániában, Szlovákiában, Csehországban és Észtországban is. A cég kezdeti tapasztalatai biztatók, folyamatos növekedést tapasztalnak. Igaz, amióta hivatalosan is az amerikai tőzsdén jegyzett DoorDash futárvállalat a Wolt anyacége, minden ilyen jellegű adatot üzleti titokként kezelnek, konkrét számokat nem közöltek.
Mit vár a Wolt?
Sabjányi László, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a Wolt+ hazai rajtja kvázi válasz a fogyasztóknak a jelenlegi nehezedő gazdasági körülményekre. Mint kiemelte, már átlagosan havi több mint két rendelés után megtérül ezzel a havidíj, ha átlagosan 600 forint körüli kiszállítási díjakkal számolunk.
Tajta Ákos, a Wolt közép-európai régióért és a balti államokért felelős ügyvezető igazgatója az eseményen hozzátette, a Wolt+ az éttermi partnereknek is tervezhetőbb volumennövekedést jelent, mert nem kell innentől a rövidebb, időszakos, párórás ingyenes kiszállítási akciókra erőforrást allokálniuk, a Wolt+-konstrukcióban fixebben tervezhetnek.
Példa a Wolt+ előtti időkből Tajtától, hogy kontextusba lehessen helyezni az éttermek Wolt+-tól várható forgalomnövekedését:
„Ha egy étterem egy héten át ingyenes kiszállítási akciót kínált, akkor az előző heti forgalmához képest jó kétszeres-háromszoros volument ért el.”
További tervek?
A Forbes.hu kérdésére Tajta elárulta azt is, hogy a jövőben terveznek más Wolt+-előnyökkel is a magyar piacon. Például extra kedvezményeket, vagy akár exkluzív menüsorokkal a Wolt+-helyeken. Avagy ha adott hely új hamburgert akar bevezetni, ha úgy gondolja, kizárólag Wolt+-előfizetőknek teheti láthatóvá.
De ezek még csak tervek. Ahogy az is, hogy jövőre vidéken is elindulna az előfizetés szolgáltatás, a jelenlegi 30+ városon túl pedig további 10-20 városban terveznek megjelenni a Wolttal. Itt azt kell elsősorban megvizsgálniuk, hogy ha be szeretnének törni az 50 ezer alatti lakosságú településekre is, akkor az hol és milyen éttermi kínálattal éri meg nekik.
Ami a futároknak adható borravalót illeti, jogos kérdés, hogy ha a felhasználó innentől fix havidíjjal tervez, meg fog-e feledkezni vagy szándékosan kerüli fogja-e innentől a kiszállításhoz kapcsolódó további költéseket. Akár azt a pár száz forintot, amit közvetlenül a futárpartnernek adhatna (a borravalót teljes egészében a futárnak engedi át a cég).
Tajta erről annyit mondott személyes véleményként:
őt a kiszállítási díj elengedése pont, hogy arra ösztönzi, hogy az így felszabadult összeg egy részét inkább kifizesse a futárnak, semmint ezen is spóroljon.
Itt tart a Wolt
- A Wolt 2022 végére világszerte több mint 300 városban immár több mint 70 ezer kereskedőpartnerrel, több mint 150 ezer futárpartnerrel és több mint 6 ezer munkavállalóval dolgozik.
- Világszerte több mint 20 millió regisztrált felhasználóval rendelkeznek, ebből Magyarország 1 millió feletti szelettel bír.