Csaknem 7 százalékkal kevesebb palackozott víz és üdítő fogyott Magyarországon 2020-ban, mint tavaly.
A szám még így is elképesztő: 18,5 millió hektoliter ásványvizet, ízesített vizet, szénsavas üdítőitalt, gyümölcslevet és jegesteát vásároltunk 2020 első kilenc hónapjában, közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség az MTI-vel.
Vállalatonként eltérő mértékben, összesen 6,4 százalékkal esett vissza az ágazat forgalma a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest. A természetes ásványvizek forgalma 12 százalékkal, az ízesített vizeké és szénsavas üdítőitaloké 0,9 százalékkal, a jeges teáké 10 százalékkal csökkent,
100 százalékos gyümölcslevekből kevesebbet, gyümölcsitalokból viszont 10 százalékkal többet fogyasztottunk.
A szövetség a koronavírus-járvány számlájára írja a veszteséget, lassult az kiskereskedelmi értékesítés, a vendéglátóipar pedig gyakorlatilag lenullázódott. Az is, aki vásárolt, sokkal inkább a nagyobb, gazdaságosabb kiszereléseket kereste.
Úgy számolnak, marad a visszaesés, dacára annak, hogy a szövetség tagvállalatai évi mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül négyezer embert foglalkoztatnak Magyarországon.
Évente több mint 300 millió tonna műanyag hulladék keletkezik globálisan, amelynek csupán 4-5 százalékát lehet újrahasznosítani, míg a maradék a természetben vagy szemétégetőben végzi.
Borítókép: Tanvi Sharma // Unsplash