Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Markus Winkler, Unsplash

Így szorítaná 4 év alá flottája átlagéletkorát a Wizz Air

Giga-megrendelést kapott az Airbus: 255 keskeny törzsű A321 modellt kell leszállítania négy légitársaságnak, köztük a Wizz Airnek, ami 102 ilyen gépet rendelt. Ezek 2025 és 2027 között érkeznek majd meg a lgitársasághoz.

A Váradi József, az egyik leggazdagabb magyar vezette Wizz Air az elsők között volt azon európai légitársaságok között, amelyek idén nyáron vissza tudtak állni 2019-es, vagyis a koronavírus előtti kapacitásukra.

Most újabb gépeket rendeltek: a BNN Bloomberg beszámolója szerint az Indigo Partners tulajdonában álló légitársaságok közül a Wizz Air mellett a Frontier amerikai diszkont légitársaság 91, a mexikói Volaris 39, a chilei Jetsmart Airlines pedig 23 repülőgépet rendelt. Az ügylet értékét 30 milliárd dollárra becsülik.

A Forbes.hu kérdésére a Wizz Airnél elmondták,

egy ilyen mértékű növekedés az útvonalak számának növekedésével is jár, emellett pedig folyamatosan cserélik le a régebbi repülőgépeiket,

hogy minél fiatalabb, modernebb és környezetkímélőbb legyen a flotta.

Jelenleg 5,1 év a flotta átlagéletkora, ám az új beszerzésekkel ez folyamatosan csökken. 2024-re 3,6 évvel, 2026-ra pedig 3,2 évvel terveznek.  A Wizz-gépek

a pandémiát megelőző időszakban átlagosan naponta közel 13 órát repültek. Ez jóval meghaladja a hagyományos légitársaságok repülőgépeinek üzemidejét,

amely szintén a pandémia előtt a 7-8 órát érte csak el.

Jó évre számítanak

A most megrendelt repülőgépek zöme 2025 és 2027 között érkezik majd a Wizz Airhez, de már most is folyamatosan veszi át a légitársaság az új repülőgépeket. 2022-ben több mint 30 új repülőgép átvételét tervezik.

Az idei kilátásokról azt írták, a továbbra is bizonytalan és gyakran változó környezet ellenére jó évre számítanak. Nyáron a 2019-es kapacitásuk több, mint 100 százalékát üzemeltették és bár a tél ismét keresletcsökkenést hoz, mindent megtesznek, hogy a lehető legtöbb járatot üzemeltessék. 

Borítókép forrása: Markus Winkler, Unsplash

Kapcsolódó:

Tanulságos történet: kínzó utaskísérő-hiány és több mint 20 éves gépek a Wizz Airnél

Jóval többet utazunk üzleti okokból, mint vártuk – de mit hoz a tél?

Oszd meg!