Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]


Bővebben

Az élő közvetítések piacát reformálná meg a magyar Recngo, 250 milliót kapnak hozzá

A Hiventures magvető programjától kap 250 millió forintos befektetést a Recngo – áll a startup Forbes.hu-nak eljuttatott közleményében. A vállalkozás okostelefonokra fejlesztett alkalmazásával bárki elindíthatja személyes stúdióját.

A többemberes stábokat és a drága kamerák hadát kerülné meg a Recngo – alkalmazásával már egy mobiltelefonról is változatos képi anyagot lehet gyártani. A részben korábbi Ustreamesekből álló csapat az élő közvetítéses piacot reformálná meg.

A Recngo-val akár hatkamerás közvetítést is összehozhatnak a felhasználók, az alkalmazás az okoskészülékeket egy kameralánccá köti össze.

A könnyebb kezelhetőséget és jobb felhasználói élményt ígérő startup alkalmazásából közösségimédia-platformokra is lehet streamelni, de le is lehet menteni a videókat.

A vállalkozásba az ex-Ustreames Schwarz Gábor alapítótársával, Szél Gergellyel együtt vágott bele, akivel már 2015 óta együtt dolgoznak.

„A piacon nagy a verseny, hiszen a tartalomgyártás és főként a mobilos tartalomgyártás gőzerővel fejlődik. Ma már ez egy kikerülhetetlen terület, és ami még fontosabb, hogy lassan alapvető készség a videós anyagok készítése a fiatalok között. Egyes esetekben már elmondható az is, hogy egy tini vagy social influencer olyan videós anyagot képes készíteni, mint egy alacsony kommunikációs költségvetéssel működő cég” – mondja Schwarz Gábor, a cég egyik alapítója.

Újabb piacokat céloznak meg

Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures az elsőkörös, 50 millió forintos befektetése után emelte a tétet még 250 millió forinttal. A Recngo így elkezdheti az alkalmazás iOS-es verziójának fejlesztését, valamint új piacok felé – geográfiai és szegmens értelmében is – is kacsintgat.

„Még 2021-ben piacra dobjuk termékünk iOS verzióját, amivel újabb piacokat tudunk megcélozni.

Jelenleg az USA és a UK piacok a leginkább érdekesek számunkra.

Meglátásunk szerint ott az iOS verzió komoly előrelépést hoz majd. Tervezünk még további verzió frissítéseket, valamint izgalmas új funkciókat is. Kiemelt célunk a csapat bővítése, amivel nem csak a jelenlegi B2C célcsoportunk elérését tudjuk növelni, hanem tudunk nyitni B2B irányba is, hogy a vállalati ügyfeleink kiszolgálását is erősíthessük” – mondja Szél Gergely, a cég ügyvezetője.

Borítókép: Recngo


Oszd meg!