A Zwack Unicum Nyrt. igazgatósági elnöke az Indexnek adott interjújában a magyar üzleti környezetről is szót ejtett.
Mi történt? Interjút adott az Indexnek Zwack Sándor, aki a 230 éves vállalat jövőjéről és az elmúlt kevésbé sikeres évekről is beszélt.
Az üzleti környezetről elmondta, hogy hasonlóan az európaihoz, a magyar piacnak is nehéz öt éve volt, a kereslet alaposan megingott, a 2023-2024-es üzleti évben a cég árbevétele csökkent, de állítása szerint a megerősödött menedzsmenttel hatékonyan kezelték a helyzetet.
A hagyomány és innováció egyensúlyánál Zwack azt emelte ki, hogy céljuk, hogy a több mint kétszáz éves márka új generációkat is bevonzzon, legyen az egy technológiai újítás vagy egy termékfejlesztés által.
Az azonban fontos, hogy az innovációk összeegyeztethetőek legyenek a márka DNS-ével, így se mangós Unicum, se 0 százalékos verzió nem lesz a kínálatban a közeljövőben.
A legerősebb piac Olaszország, ebben szerepe van annak, hogy aZwack család erősen kötődik az országhoz, de jön fel a román is a német piac mellé. Európán kívül az USA-ban és Kínában releváns a jelenlétük.
Zwack elmondta, hogy a globális növekedéshez a termelés részleges kitelepítését szeretnék, ehhez pedig Dél-Amerika lehet potenciális helyszín.
Az igazgatósági elnök szerint még mindig az egyik legjobb döntésük volt, hogy a céggel tőzsdére mentek, a BÉT-re lépést a transzparencia miatt is fontosnak tartotta.
Kontextus. A cég jelenlegi kapitalizációja 49,6 milliárd forint. A Zwack Unicum Nyrt. a Forbes 2023-as legértékesebb családi cégek listáján a 16. helyen szerepelt, akkori értékük 36,4 milliárd forint volt. (Tőzsdei kapitalizáció 2023. augusztus 21-én.) Az alapanyag- és fogyasztói árak emelkedése, az ezekre adott vásárlói reakciók, valamint az infláció bérekre gyakorolt hatása adta a legkeményebb feladatot az egyik legrégebbi magyar márkának 2022-ben. Csökkent a vásárlóerő és a volumen, felértékelődtek a diszkontcsatornák, és kétszer is árat kellett emelniük.
A Zwack család történetét 2019-ben, novemberi címlapsztorinkban írtuk meg.