Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]


Bővebben

Újabb magyar exit: Kápolnásnyékről indult startupot vesz az amerikai Splice

Az Amerikában működő magyar Superpowered startupot felvásárolja a Sliceértesült a Forbes.hu a két társaságtól.

A hangtechnológiára szakosodott Superpowered alapvetően fejlesztők számára kínál olyan keretrendszert és fejlesztőkészletet (SDK), amikkel cross platform alkalmazásokat lehet fejleszteni mobilos vagy webes környezetben. A felhasználók így platformtól és hardverkapacitástól függetlenül élvezhetik a stúdióminőségű hangot.

Megoldásukkal több millió letöltött applikáció ad jó minőségű hangot, valós időben, késlekedés nélkül

– partnereik között találjuk a Spotify-t is.

A Supwerpowered megoldása tehát más alkalmazás fejlesztőinek jelent megoldást arra, hogyan javítsák az audióélményt egyszerűen és sokak számára elérhető módon.

A Forbes a 2017-es startupjelentésében foglalkozott először a céggel, ami akkor azzal futott be, hogy utánajárt egy sokak számára bosszantó problémának: az Android audiorendszerének késleltetése ugyanis meglehetősen nagy volt, ami sok fejtörést okozott a fejlesztőknek. A Superpowered felderítette a jelenség hátterét és készített egy eszközt, amivel tesztelni és mérni lehetett az audirendszerek késlekedését. Az azonnal kiderült, hogy egy komoly háttérproblémáról van szó – és hogy a megfelelő hangminőség milyen fontos számos fejlesztőnek. A Superpowered erre a niche piacra lépett be: megoldást kínált a fejlesztőknek a hangminőséggel, késleltetéssel kapcsolatos problémák megoldására (ez üzletileg azért is volt kifizetődő, mert sok alkalmazás épp emiatt nem tudott megjelenni Androidon). Szintén komoly visszajelzés volt a csapat számára, hogy az amerikai Techstars – első magyar cégként – beválogatta őket programjába.

Szántó Gábor és Vlaskovits Patrick, a Superpowered alapítói. Fotó: Szántó Gábor

A felvásárló Splice egy zenei platform, ahol közösen tudnak alkotni zenészek felhasználva a jogdíjmentesen elérhető hangmintákat, zenei alapokat, és megoszthatják egymással munkáikat is. Hárommillió felhasználója van a 2013-ban indított cégnek, amely eddig több mint 100 millió dollárnyi befektetést vont be. A Superpowered az első érdekeltségük lesz az audiótechnológiában. A vételár üzleti titok.

„A missziónk, hogy képessé tegyük a zenészeket a bennük rejlő kreatív potenciál kiaknázására – mondja Steve Martocci, a Splice társalapító-CEO-ja. – A tartalom fontos része ennek a missziónak, csakhogy a technológia is kulcsfontosságú a kreatív folyamatokban. Izgatottak vagyunk, hogy egy olyan technológiába fektettünk, mely új korszakot nyit a zenealkotásban az együttműködésen alapuló, digitális eszközök területén.”

A Superpowered megoldása már reagál a változó időkre is: a digitális zeneszerzés hagyományosan az asztali számítógépekhez és az ezekre készített szoftverekhez kötődött – eddig. A felhasználók ma már több eszközt és platformot használnak, amit Kápolnásnyékről indult startup megoldása gond nélkül kezel. A fejlesztőknek pedig továbbra sem kell aggódni, platform-függetlenül adott a valósidejű hanglejátszás.

A Superpowered legfontosabb ügyfelei között találjuk többek között a Beatportot, a Byte-ot, a Fishmant, a Hoopla Digitalt, az Inmusic-ot, a Tencentet vagy a Volocót, de dolgoztak a Spotify-nak is. A cég technológiai vezetője és társalapítója, Szántó Gábor csatlakozik a Splice csapatához, mint az újonnan létrehozott hangtechnikai részleg vezetője.

„Az új, interaktív audióélmények létrehozása szükségtelenül fáradalmas, sok időt vihet el, mivel az audio-fejlesztési világ nagy része évtizedek óta fennálló paradigmákban ragadt. Ezt a status quót rúgjuk fel, és örülünk, hogy víziónkat osztja a Splice csapata is. Alig várjuk, hogy egyesítsük erőinket és kibővítsük, amit a Superpowered technológiája nyújthat.”

A Superpowered-et 2013-ban alapította Vlaskovits Patrick és Szántó Gábor, eddig a Techstars-on keresztül 100 ezer dollárnyi befektetés volt a startupban. Patrick Austinból CEO-ként vitte a céget, Gábor pedig technológiai vezetőként Kápolnásnyékről vezette a fejlesztést.


 

„A világ egy könyv és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el”