Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

Újabb dobással erősít az Airbnb, mert megunta, hogy csak második

“És próbáltad már az Airbnb-t is?” repül a kérdés, amikor valaki panaszkodik, hogy nem talált magának olcsó hotelszobát a nyaralásnál. Az unikornis tisztában van ezzel, és pont ez a legnagyobb problémája,  a felhasználóik nagy része csak azért jön, mert először nem talált magának szállást a hagyományos módszerrel.

“Gyakran viccelődünk azzal, hogy mi vagyunk a világ legnagyobb alternatív megoldása” – mondta az amerikai Forbesnak Brian Chesky, a cég CEO-ja. Az Airbnb-t több mint 300 millióan használják, szóval ez tényleg furcsa megállapítás, de ettől függetlenül még igaz, ugyanis a júzerek többsége végük nem foglal.

És ezért csavarnak most egyet a dolgon.

A problémának két oldala volt. Egyrészt a szimpla előítélet, amit az Airbnb nem tudott kinőni (á, úgy sincs olyan szállásuk, ami nekem jó). A másik probléma meg az, hogy hiába volt a rendszerben a tökéletes szállás, nehéz volt megtalálni.

Ennek a kiküszöbölésére most új kategóriákkal bővítették a kínálatot, már lehet faházat is foglalni és megjelentek a boutique-hotelek is.

Bizony.

Hotelek.

Ami ellen az Airbnb létrejött, most már az egyik legdinamikusabban növekvő szállásadói csoport az oldalon. Csak tavaly 520 százalékos növekedést mutatott a számuk . Jóval kisebbek a nagy szállodáknál, jellemzően a városközpontban találhatóak, és kifejezetten arra építenek, hogy barátságosabb légkört tudnak biztosítani, mint egy ezerszintes nagy testvér, ahol van kismillió szoba.

Azért, hogy a nagy szállodaláncok ne tudjanak betörni az oldalra, egy csomó kritériumot fektettek le, például olyan szobákkal kell rendelkezniük, amik tükrözik az adott város stílusát, és rendelkezniük kell olyan közösségi terekkel, ahol a lakók találkozni tudnak egymással. “Így megmarad az, ami az Airbnb-t különlegessé tette, az autentikussága.”

Ennek fényében tovább bővítették a keresési lehetőségeket, így lehet kifejezetten munka, vagy akár nászút céljából is keresgélni a szállásokat, sőt, a CEO szerint egy idő után ebben az is benne lesz, hogy a szállásadó is kategória lehessen, így lehet majd jóginál vagy zenésznél is lakni.

 

A minőségellenőrzésre is új módszert vezetnek be, az Airbnb Plus-nál a szállásadó beleegyezik (és nyilván ki is fizeti) hogy egy Airbnb-megbízott ellenőrizze a szállást, aki a fürdőszoba törölközőjétől kezdve az internet sebességéig mindent lecsekkol.

Az appon található szállások átlagosan 250 dollárba kerülnek egy éjszakára, ezzel a cég már messze jutott az eredeti, vékony pénztárcás időszakától. Chesky ambíciózus, 10 éven belül szeretne egymilliárd felhasználót, ehhez viszont ügyesen kell egyensúlyoznia a növekedés és a terjeszkedés között, miközben az utazás minden egyes területére be kell szivárognia – a repüléstől kezdve a tömegközlekedésig. Követendő példának az Amazon sikerét tartja, akik rávették az embereket, hogy lényegében bármit is akarnak venni, azt rajtuk keresztül tegyék (noha szimpla könyvesboltként indultak). Szerinte a tíz év egy belátható és megugorható táv, lassan, de biztosan kell haladni “és mindig meggyőzni a következő embert, aki épp döntés előtt áll.”

 

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő