Az Európai Bizottság kedden indított antitröszt-vizsgálatot a Google ellen, azt nézik meg, hogy nem részesítette-e saját érdekeltségeit előnyben az online hirdetési piacon.
„A nyomozás annak fog utánajárni, hogy a Google eltorzította-e a versenyt azzal, hogy harmadik felek hirdetésénél korlátozta a hozzáférését bizonyos felhasználói adatokhoz, míg saját céljára ezeket ugyanúgy felhasznála” – olvasható a Bizottság közleményében, amelyről a Reuters számolt be.
A Google tavaly 147 milliárd dollár bevételt termelt az online hirdetési piacon, ez több, mint a világ bármelyik másik cégének hirdetési árbevétele.
Az érdekeltségeibe olyan oldalak hirdetései tartoznak, mint a kereső, a Youtube, a Gmail, ezek viszik a hátukon a bevétel oroszlánrészét is.
Kockázatkerülés, távozó menedzserek és bürokrácia fenyegeti a Google aranykorát
Régóta vizsgálódnak
Nem az Európai Bizottság az első, aki vizsgálódik versenyjogi ügyekben a Google körül. Tavaly negyven amerikai államügyész vádolta a céget monopol helyzet kialakításával és fenntartásával, de hasonló témában nyújtott be jogi keresetet az amerikai igazságügyi minisztérium és Colorado állam is.
Borítókép: Rajeshwar Bachu // Unsplash