Stratégiát váltott a Sport1 és a JimJam csatornák anyacége, a magyar piacon harmadik számú szereplőnek számító AMC Networks, de nemcsak új platformmal lép a magyar piacra, hanem az üzleti modellt is újragondolták.
Mi történt? Selekt – végül ez lesz az AMC Networks idén induló, újragondolt streamingszolgáltatásának neve, tudta meg elsőként a Forbes.hu.
Előzmények. A csatornacsalád eredetileg AMC+ néven indított volna streamingplatformot, de újragondolták a stratégiájukat.
Miben lesz más? A Forbes.hu-nak adott interjújában Málnay B. Levente, az AMC Networks Közép- és Észak-Európáért felelős alelnöke azt mondta:
- a streaming-stratégiát ahhoz a realitáshoz igazították, hogy a régió és azon belül Magyarország is tévénéző nemzet és itt még relatíve alacsonyak a kábeldíjak – ebbe a fogyasztási mixbe kell beleilleszteni a streaminget;
- nem akarnak belemenni az árversenybe, ami most jellemzi a régiós piacokat;
- a Selektet a meglévő partnereken keresztül fogják értékesíteni, vagyis direktben, külön nem lesz elérhető.
Az AMC Networks ezzel abszolút a régióra szabja a streaming terveit, és nem az amerikai piacon bevált modellt hozzák végül ide.
Mi lesz a platformon?
A Selekt tartalomcsomag, applikáció, amin keresztül lekérhető módon tudsz megnézni bizonyos tartalmakat.
– mondta Málnay – Nyilván odafigyelünk rá, hogy adott időszakban mi mikor nézhető lineárison, streamingen vagy mindkettőn. Lesz mindegyikre példa, ez tartalom- és fogyasztásfüggő.”
Korábban bevezették az AMC Mikro streamingszolgáltatást, itt ízelítőt adtak a csatornakínálatából. A Mikro később része lesz a Selektnek.
Sportnál előfordulhat, hogy a megszerzett licencek miatt három–négy esemény is egy időben megy, így élőben már nem fér be a két sportcsatorna, a Sport 1 és Sport 2 kínálatába. Ott majd streamingen fut a közvetítés, az élő sport fontos eleme az új szolgáltatásnak.
A teljes interjú itt olvasható.