Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Patrick Tomasso / Unsplash

Új online platform indult, hogy a törzsvendégek támogatni tudják kedvenc helyeiket

A Jóteszel csapatának célja az, hogy egységes online felületre terelje a vouchert értékesítő hazai éttermeket és kávézókat.

A COVID-19 okozta válság által egyik legsúlyosabban érintett szektor a vendéglátás. Az elmúlt hetekben tömegesen álltak át az éttermek a házhoz szállításra, a vendéglátóhelyek másik fontos eszköze a túléléshez pedig a voucher értékesítés lett. Ezzel a megoldással az éttermek, bisztrók és más vendéglátóegységek gyakorlatilag azonnal bevételhez jutnak, ami nemcsak a jelenlegi helyzetüket segíti, de a későbbi újranyitásukat is megkönnyítheti.

A napokban új kezdeményezés indult, hogy megkönnyítse a vendéglátóhelyek dolgát, ha a voucher értékesítéssel szeretnék átvészelni a következő időszakot.

A Jóteszel célja az, hogy egy egységes online felületre terelje a nehézkes, sokszor emailezést, telefonálást és személyes kontaktust igénylő utalványvásárlást, írják közleményükben. A vendég egyéni igényei alapján döntheti el, hogy milyen értékű utalványt vásárol, az éttermek pedig ezt a fogyasztásnál ajándékkal honorálják.

A kezdeményezéshez olyan éttermek csatlakoztak, mint a belvárosi Bestia, a Digó Pizza, a Fióka, a Neked Csak Dezső!, a Gerbeaud, a Kiosk és a Babel, de köztük van a Michelin-csillagos Onyx és Costes Downtown is. Az ajándékok változóak, gyakori a bor és a desszert, de a Gerbeaud például egyedi csomagolású Gerbeaud vaníliás kiflit, a Fióka pedig saját limonádéját ajánlja fel.

Első körben sok fine dining került fel a Jóteszel oldalára, de a szervezők bármilyen vendéglátóegység jelentkezését várják.

A kezdeményezés életre hívói úgy gondolják, hogy az éttermi számlák „előre kifizetése” egy olyan megoldás, amivel a törzsvendégek támogatni tudják kedvenc helyeiket – sőt a voucher nagyszerű érintkezésmentes ajándék is lehet a következő hetekben, hónapokban.

A Jóteszel három alapítója szintén iparági „hajótörött”. Devecseri Gergő a Son of man kommunikációs ügynökség tulajdonosa, a Cultivo rendezvénysorozat társalapítója (öt évvel ezelőtt szerepelt a Forbes 30/30 listáján), Pintér Áron és Schmidt Dávid pedig a Beercase kézműves sörkereskedés alapítói. Az utalványokat értékesítő webshopot az elmúlt két hétben hozták létre saját erőforrásból, céljuk pedig a valós, gyors segítségnyújtás.

„A kezdeményezésünk transzparens és nonprofit. Természetesen tudjuk, jelenleg nem mindenki teheti meg, hogy éttermi utalványt vásároljon, de azt gondoljuk, hogy sokak számára fontos a törzshelyük túlélése, és szívesen találkoznának még kedvenc felszolgálóikkal az éttermek teraszain.”

Borítókép: Patrick Tomasso / Unsplash

 

"Minden értelmes ember önfejűnek tűnik időnként."