Az év legcukibb Forbes magazinja

Az év legcukibb Forbes magazinja jelent meg decemberben, a címlaptól már önmagában elolvadok: Halász Judit és Bálint György közös képen. De a tartalomjegyzékben lévő felvétel az igazi kedvesség. A fotózáson […]

Bővebben

Új márkanévvel megy tovább a magyar ásványvízkirály és partnerei

Új vállalati márkanevet vezet be a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. és a Pepsi termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cseh KMV csoport, jelentette be Balogh Levente, a Szentkirályi alapítója a két cég május 7-i sajtótájékoztatóján. A vállalatcsoport mostantól Szentkirályi Magyarország márkanéven fut majd.

„Ja, és amiért idejöttünk: a vállalat új neve Szentkirályi Magyarország.” Ezekkel a szavakkal jelentette be Balogh Levente, milyen márkanéven lesz ismert mostantól a két családi cég, a cseh Karlovarské minerální vody (KMV) csoport és a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. A márkanév megújítása a céghálózatot nem érinti, azaz a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. egyelőre nem szűnik meg.

Balogh Levente és a KMV csoport tavaly januárban jelentették be, hogy felvásárolják a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, a két cég integrációját a Gazdasági Versenyhivatal novemberben hagyta jóvá.

„Amikor mondtam annak idején, hogy magyar multi szeretnék lenni, azt csak úgy mondtam, de nem gondoltam, hogy tényleg be fog következni”

–  mondta Balogh Levente, majd hozzátette, az, hogy mi kerüljön rá majd az új névjegykártyákra, nagy kérdés lesz, mert mindegyik brandre büszke.

Zöld jelzést kapott a magyar ásványvízkirály, vihetik a Pepsit

A sajtótájékoztatón a felek azt is bejelentették, hogy a közös vállalat élére új vezérigazgatót neveztek ki a Pepsi oldaláról érkezett Berényi Attila személyében. A két bejelentést a felek egy-egy pohár Pepsivel koccintva ünnepelték meg.

A Szentkirályi-Kékkúti tavalyi árbevétele 17,2 milliárd forint volt, ez 10 százalékos bővülést jelent 2017-hez képest, Balogh elmondása alapján volumenben kétszer, bevételt tekintve háromszor akkorák, mint az utánuk következő. A teljes csoport árbevétele az 50 milliárd forintot közelíti, ezzel a nyolcadik legnagyobb élelmiszeripari vállalat Magyarországon. Teljes alkoholmentes kategóriában 25 százalékos részesedése van a magyar piacon.

A cseh holding mögött az olaszok 

Az olasz Pasquale család és Balogh Levente közösen hozta létre a Central Europe Mineral Water Holdingot (CEMW), amely 2015 márciusában megvette a Kékkúti Ásványvíz Zrt-t a Nestlétől, majd a Szentkirályi tulajdonosa is a CEMW lett. A CEMW-ben a Pasquale családnak van többségi tulajdonrésze, Balogh Leventének pedig a mellett, hogy ő a cég elnöke, meghatározó kisebbségi pakettje van. A KMV a Pasquale család régiós holdingcége – a Pepsi-ügyletet éppen annak bonyolultsága miatt (három országban kellett végigvinni) a cseh cégen keresztül menedzselték.

Balogh Levente a Forbes becslései alapján a 46. leggazdagabb magyar, vagyonát januárban 22,9 milliárd forintra becsültük.


A témában ajánljuk: 

Ez kőkemény üzlet. A cápák üzletelnek, mi meg nézhetjük – biznisz főműsoridőben

Borítókép: Balogh Levente, a Szentkirályi alapítója. Fotó: Forbes archív / Orbital Strangers

 

Néha kedvesnek kell lenned magadhoz egy vereség után.