A Forbes-címlapos, aki Trumppal szelfizik

Kapitány István a Forbes címlapján mosolyog. Kapitány István a Fehér Házban, Trumppal szelfizik (és mosolyog). De kicsoda Kapitány István? Annak ellenére, hogy aligha van nála magasabb pozícióban dolgozó magyar menedzser […]

Bővebben

Zöld jelzést kapott a magyar ásványvízkirály, vihetik a Pepsit

A három érintett ország versenyhatóságai jóváhagyták Balogh Levente Szentkirályi-alapító valamint üzlet-és tulajdonostársai régiós nagy bizniszét. Viszik a Pepsit, chipset is forgalmaznak majd. 

Mindhárom érintett ország versenyhatóságai jóváhagyták, így a Karlovarské minerální vody (KMV) és Balogh Levente lett a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos forgalmazója, illetve a franchise jogok birtokosa Magyarországon, továbbá a KMV átvette az amerikai cég cseh és szlovák érdekeltségeit is – tudatta a Forbes.hu szerkesztőségével a cégcsoport. A tranzakcióval a KMV Csoport a régió vezető ásványvíz- és üdítőital-gyártója lett.

Az olasz Pasquale család és Balogh Levente közösen hozta létre a Central Europe Mineral Water Holdingot (CEMW), amely 2015 márciusában megvette a Kékkúti Ásványvíz Zrt-t a Nestlétől, majd a Szentkirályi tulajdonosa is a CEMW lett. A CEMW-ben a Pasquale családnak van többségi tulajdonrésze, Balogh Leventének pedig a mellett, hogy ő a cég elnöke, meghatározó kisebbségi pakettje van. A KMV a Pasquale család régiós holdingcége, a Pepsi-ügyletet épp az üzlet bonyolultsága (három országot is érintett) miatt bonyolították le a régiós cégen keresztül – mondták korábban a Forbesnak.

A Szentkirályi-alapító szerezte meg a magyar Pepsit, üdítőtől a chipsekig

Idén januárban jelentették be, hogy

a KMV és Balogh Levente felvásárolják a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, illetve a KMV megveszi az amerikai cég termékeinek forgalmazási és franchise jogait Csehországban és Szlovákiában.

Mostanra a tranzakció mindhárom országban megkapta a helyi versenyhivatali engedélyeket. Az akvizíciót követően a KMV Csoportnak 11 gyára és 2500 alkalmazottja lesz, a cégcsoport éves forgalma pedig 545 millió dollárra emelkedik. A termékportfólió Magyarországon többek között a Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Toma dzsúsz és üdítő, Toma Forrásvíz, illetve Kristályvíz márkákkal bővül. Emellett a Lays és Cheetos chipsek forgalmazása is az új tulajdonos kezében lesz.

„A vállalatok integrálása pár hónapon belül lezajlik, melynek során kiváló szakmai csapatok és remek márkaportfóliók egyesülnek. Büszkék vagyunk arra, hogy eljutottunk idáig. A mi víziónk, hogy az európai vásárlóknak helyi és nemzetközi márkák legteljesebb választékát kínáljuk, és közben a fenntarthatóságra és az egészséges fogyasztásra is nagy hangsúlyt fektessünk” – jelentette ki Alessandro Pasquale, a KMV Csoport vezérigazgatója.

„A versenyhivatal megadta az engedélyt, így befejeződhet a tranzakció. Biztosíthatok mindenkit, hogy üzleti partnereimmel továbbra is elkötelezettek vagyunk a magyar piac, a magyar fogyasztók felé – immáron egy jóval nagyobb vállalatcsoport irányítóiként” – mondta Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke.

Az olasz Pasquale család tulajdonában álló csehországi KMV és a Szentkirályi ásványvizet piacvezetővé emelő Balogh Levente három évvel ezelőtt hoztak létre közös vállalatot annak érdekében, hogy a két “ásványvíz-dinasztia” erős regionális családi vállalatcsoportot hozzon létre.

Beruházott a Szentkirályi, kétszer annyi ásványvizet fog palackozni, mint eddig

Borítókép: Balogh Levente, a Szentkirályi alapítója. Fotó: The Orbital Strangers Project

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő