Kevésbé bravúros dizájn, de meglepően hasznos információk egy helyen: röviden így foglalható össze az a vállalkozói információs portál, amely tegnap, a kormány bejelentésével összhangban kezdte meg működését.
A VALI (Vállalkozói Információk) honlap négy menüpont alatt szolgáltat információkat:
- hírek
- kérdések és válaszok
- szakértői segítség
- képzések
A hírek menüpont alatt az aznap történt legfontosabb, vállalkozókat is érintő 2-3 hírt találjuk, egészen március elejéig visszamenően. A hírek címei alatt kulcsszavas kereső is segít szűrni, hogy megtaláljuk a minket érdeklő szektorokat, illetve intézkedéseket.
A bal oldali menüsávban szintén szűrhetjük a híreket témakörök (adózás, állami és uniós források, likviditás, munkajog) és a leggyakoribb kulcsszavak (kormánydöntések, munkahelymegtartó támogatások, beszállítói láncok, hitel- és tőketörlesztés, foglalkoztatás megszűnés-átalakítás) alapján.
A kérdések és válaszok menüpont alatt a fent említett négy témakör (adózás, állami és uniós források, likviditás, munkajog) alapján csoportosítva találunk információt. Tényleg érdemes böngészni, csak a munka munkajog alatt 66 ilyen Q&A található, köztük több foglalkozik például a szállítmányozással, a védőeszközök viselésével, hogy mi a teendő akkor, ha alapanyag hiányában leáll a gyár, vagy például arról, hogy jogosult-e a munkáltató testhőmérséklet-mérést végezni a munkába lépés előtt. (A válasz: igen.) A GYIK menüpont a honlap egyik legjobb fejlesztése, nagyon átfogó és alapos információs bázis.
A szakértői segítség menüpont alatt alapvetően három típusú segítséget kapunk. A sablonok menüpont olyan munkajogi dokumentumokat tartalmaz, amelyekre a mostani helyzetben gyakran lehet szükség: tájékoztató az otthoni munkavégzés elrendeléséről, megállapodás a szabadság elrendeléséről, megállapodás a fizetés nélküli szabadság kiadásáról, megállapodás a részmunkaidőről stb. A lényeg, hogy a dokumentumok segítségével a vállalkozások időt és jogi költséget takaríthatnak meg a mostanában gyakran használt dokumentumokkal.
A szakértői anyagok alatt a fenti négy témakörben találunk összefoglaló anyagokat a koronavírus járvány munkajogától kezdve a Magyar Multi Programig. A harmadik menüpontban minősített tanácsadók közül lehet válogatni.
A képzések menüpont alatt többek között név és óraszám alapján is lehet a legkülönbözőbb képzések között válogatni, név vagy akár óraszám alapján is.
Amennyiben valakinek kérdése maradt, a név, az email-cím és a témakör megadásával üzenetet is írhat a honlap üzemeltetőinek.
A honlap az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Pénzügyminisztérium, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Pwc és a KPMG szakmai partnerségével, az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. (IFKA) vezetésével jött létre.
Az IFKA sajtóirodája kérdésünkre elmondta, hogy a portál mindössze kilenc nap alatt készült el, és folyamatosan frissül a vállalkozások számára releváns tartalmakkal. Hamarosan elérhető lesz például egy új menüpont, amely a hitel- és tőkeforrásokról nyújt tájékoztatást a vállalkozások számára. A portálra másfél nap alatt több mint 150 kérdés érkezett be, melyeket munkanapokon 72 órán belül válaszolnak meg, és
a honlapon két nap alatt több mint 80 ezer kattintás történt.
A honlap ezen a linken keresztül érhető el.