A kormányközeli médiatúlsúlyt szabad szemmel is érzékelni lehet, de a G7.hu összegyűjtötte, hogyan alakultak a Fidesz-KDNP és az ellenzék kampányköltései. A Kantar Hungary Kft. méri a magyar reklámköltéseket a hazai médiában, az ő adataik alapján a G7 azt írta, összesen tízszer annyit költött a kormánypárt a kampányra, mint az ellenzék.
Összesen 5,4 milliárd forintot költöttek politikai hirdetésre a magyar pártok, aminek 72 százalékát a Fidesz és az ő üzeneteiket közvetítő szervezetek költötték el.
Március 31-ig
- a Fidesz és csatolt szervezetei 3,9 milliárd forintot,
- az ellenzék 508 millió forintot,
- a Mi Hazánk 86 millió forintot,
- a Mindenki Magyarországa Mozgalom 917 millió forintot költött.
A politikai hirdetések szinte csak az óriásplakátokon és a tévében zajlottak: az előbbire a költés 87, utóbbira a 13 százalékot fordították a pártok. Az óriásplakátokat 83 százalékban a Fidesz uralta, a tévét Gattyán György pártja, a MEMO.
A Magyar Kétfarkú Kutyapárt (MKKP) csak ingyenes hirdetésekkel élt.
Hogy alakult a teljes reklámköltés?
Ha nem csak a politikai hirdetéseket nézzük, hanem a teljes reklámköltést, a kormányzat január-márciusban 12-14 milliárd forintnyi hirdetést vásárolt, ami közel háromszorosa a pártok összes magyar médiában vásárolt politikai hirdetésének, írja a G7.
A közösségi médiás költésekben pedig még nagyobb nagyságrendi különbség látható: a Fidesz 21 milliárd forintot költött, míg az ellenzék 2 milliárdot. A Fidesz a Google 15. legnagyobb hirdetője volt ebben az időszakban.