Összesen 53822 darab, teljes önvezetésre képest autót kell visszahívnia Elon Musk autógyártójának, amiért azok direkt úgy lettek programozva, hogy bizonyos esetekben figyelmen kívül hagyják a stoptáblákat.
A visszahívás azokat az S, X, 3, és Y modelleket érinti, amelyekben a „teljes önvezetés” funkció béta verziója elérhető, adta hírül a CNN Business.
A technológia többnyire betartja a közlekedési szabályokat, de néhány esetben megkérdőjelezhető döntéseket hoz, ezekről pedig néhány aggódó sofőr bejelentést is tett. Igaz, a Tesla a teljes önvezetés funkció mellett is azt ajánlja, hogy a sofőr maradjon éber, ha hirtelen közbe kéne avatkozni.
Szabadon kezelték a stoptábla fogalmát
Ezekben a bejelentésekben az látható, hogy
a Teslák néhány esetben figyelmen kívül hagyták a stoptáblákat, és áthajtottak rajtuk.
Ezt az instrukciót azonban veszélyesnek ítélte az amerikai közlekedésbiztosító kormányhivatal, ezért vissza kell hívni azokat a 2020 októbere óta piacra dobott autókat, amelyekben ez a funkció elérhető.
A Tesla három vezetési stílusából kettőnél, az „átlagosnál” és az „asszertívnél” dönthetett úgy az autó, hogy áthajt a stoptáblán, a „chill” módban nem, az ugyanis a lehető legkonzervatívabb vezetési stílust követi. A kamerák és szenzorok figyelték a gyalogosokat és a bicikliseket a közelben, ha egyik sem volt, az autó nem ment többel, mint 48 km/h, és tiszták voltak a látási viszonyok, akkor alacsony sebességgel ugyan, de áthajtottak a veszélytelen kereszteződések stoptábláin. A Tesla korábban azt mondta, nincs tudomásuk a stoptáblás funkció miatti balesetekről.
Más esetben is vizsgálódik a kormányhivatal
Az USA kormányának még nincs protokollja az önvezető autók szabályozására, de nagyon úgy tűnik, hogy a Tesla miatt hamarosan szükség lesz rá. Tavaly már az autógyártó eredeti, kezdetlegesebb önvezető szoftvere, az Autopilotról is vizsgálatot indított, miután több balesetet jelentettek önvezető autókról.
Kapcsolódó:
Borítókép: Tesla