Ahogy egyre több ország zárja le a határait, úgy lehetetlenül el teljesen a légiforgalom Európában.
Több olyan légitársaság, amelynek fő bázisa bezárkózott országban van, már a hétvégén bejelentette a teljes leállást, de most az egész Európát lefedő Ryanair jelezte, hogy teljes flottájának földre kényszerítése sem zárható ki.
https://forbes.hu/uzlet/tenyleg-csodhullam-johet-ennyi-jaratot-torolnek-a-nagy-legitarsasagok/
Szinte minden európai ország bevezetett már korlátozásokat, a légitársaságok addig repülnek, amíg tudnak, de
nagyon úgy fest, hogy alig marad olyan várospár, amelyek között szabad marad a repülés.
A Ryanair most arra számít, hogy a következő hét-tíz napban flottája nagy része nem tud repülni, áprilisban és májusban pedig járatai 80 százalékát nem tudja majd elindítani. Ehhez képest elég optimistának tűnik a Wizz Air, Váradi József ugyanis arra számít, hogy a sokk után júliusra normál szintre jöhet vissza a forgalom.
Ez tehát nem üzletpolitikai döntés, egyszerűen a hatósági intézkedések következménye. A teljes leállás valószínűleg akkor következhet be, ha Németország és az Egyesült Királyság is drasztikusan korlátozza a repülést.
Hasonló bejelentést tett a második számú európai fapadosnak számító Easyjet is, mely azt közölte, hogy több mint 300 gépes flottájának nagy része várhatóan a földre kényszerül. A következő napokban mindkét cégnél a fő cél, hogy néhány járat még el tudjon indulni azért, hogy hazajuttassák a hirtelen határzárások miatt külföldön rekedteket.
Közben az egyik légiipari elemzőcég is közzétett egy nagyon durva prognózist: a Center for Aviation (CAPA) szerint a világ légitársaságainak többsége csődbe mehet május végéig, ha nem kapnak segítséget.
A katasztrófa szerintük csak az iparág és a kormányok azonnali és koordinált fellépésével kerülhető el.