Egy szenvedő piacon tudta duplázni az eladásait az egyik legnagyobb kínai telefongyártó, amely hazánkban is elkezdi forgalmazni telefonjait. A Tecno mobiljait webshopok mellett az Auchanban is kapni lehet majd.
Tavaly ősszel az egész telefonos iparágat sokkolták az értékesítési adatok, melyek szerint a kínai Tecno márka, amely technikailag a Transsion holding része, gyakorlatilag a semmiből a negyedik legnagyobb piaci szereplővé vált. Mindezt úgy, hogy 2023 második negyedévében duplázni tudta az eladott termékei számát egy zsugorodó, betegeskedő, lejtmenetben lévő szektorban.
Hogy ez nem valami kifutott eredmény, vagy véletlen, pénzügyi machináció, raktárban porosodó készletek ingyenes kisöprésének eredménye volt, az hamar bebizonyosodott. A cég ugyanis azóta is hozza a számokat, és a legfrissebb adatok szerint tartja a piaci pozícióit.
2024 első negyedévében világszerte a Transsion 28,5 millió okostelefont adott el, ami 84,9 százalékos bővülést jelent az egy esztendővel korábbi adatokhoz képest.
Ezzel pedig 9,9 százalékos piaci részesedést birtokol, ami jelenleg is a negyedik helyre elég a Xiaomi mögött és az Oppo előtt. A vállalat pedig ezzel még korántsem elégedett, hiszen tovább folytatja a terjeszkedést, olyan régiókra is szemet vetve, ahol még hivatalosan nem volt jelen termékeivel. Ilyen szűz terület Magyarország is, de ez nem marad így sokáig, ugyanis a konszern bejelentette: hazánkban is kiépíti hídfőállását, azaz elkezdi forgalmazni a Tecno telefonokat.
Tervek Magyarország meghódítására
Első körben biztosan nem lesz még hivatalos gyártói képviselet hazánkban. A márkával kapcsolatos feladatokat a Nobilis Hungary Kft. végzi disztribútorként. Ez egy teljesen friss, idei alapítású cég, amely többek között azért jött létre, hogy a Tecnoval kapcsolatos ügyeket intézze.
Csakhogy ez nem jelenti azt, hogy tapasztalatlan újoncokra bízná a magyar terjeszkedést. A Nobilis ügyvezetője az a Pozsgai Attila, aki korábban már olyan cégeknél tevékenykedett, mint például a Nokia, a HTC vagy a Xiaomi. Ő árulta el, hogy a cég hamarosan már csatába is küldi Magyarországon első készülékét.
Egészen pontosan a Spark 20 családdal nyitnak Magyarországon, ami jól jelzi, hogy milyen stratégiát követ majd a cég. Noha a portfóliójában már helyet kaptak drága, nagy tudású, például hajlítható modellek is, ez egy belépő, alsó-középkategóriás széria.
Tehát először olcsó készülékekkel megteremti a biztos alapokat, ismertté teszi szélesebb körben a brandet, aztán minden bizonnyal a magasabb ligás termékekkel támad.
Ebben semmi meglepő és újszerű nincs, hiszen a kínai márkák általában ezt a taktikát követik, amikor új területen próbálják megvetni lábukat. Ha minden igaz, akkor több értékesítési csatornán keresztül is elérhetőek lesznek a termékek.
Így webáruházak mellett bekerülnek a nagy elektronikai áruházak, így az eMag, a Media Markt vagy a Euronics kínálatába, sőt, az Auchan-ben is megvásárolhatóak lesznek.
Emellett a tervek szerint a termékeket idővel, akár már idén, a szolgáltatókon keresztül is meg lehet majd venni.
A cégtől ígéretet kaptunk arra, hogy hamarosan egy teszt keretein belül is kipróbálhatjuk az egyik Spark 20 telefont.
Mindenesetre az biztos, hogy egy új szereplő felbukkanása mindig megkavarja a szószt. Ha pedig egy erős, stabil hátterű és ráadásul épp nyerésben lévő vállalatról van szó, akkor az akár komoly változásokat is hozhat a hazai mobilpiacon.
Tecno-filozófia: alkalmazkodás
A név Magyarországon gyakorlatilag ismeretlen, ám arról szó nincs, hogy egy vadonatúj vállalatról lenne szó. A Tecno Mobile közel húsz éves múltra tekinthet vissza. 2006-ban alapította az a George Zhu, aki mára belépett a kínai dollármilliárdosok klubjába, és 2,1 milliárdos vagyonával a Forbes friss listája szerint a világ 1545. leggazdagabb embere.
A vállalat az első időszakban a sikereit az olcsó, nagy tömegeknek szánt butatelefonokkal alapozta meg. Az első okostelefonját csak 2012-ben dobta piacra, szóval a dolgokat nem siették el, hiszen ekkor már bőven tombolt az iPhone-láz.
A Tecno két másik nagy, semmiből kirobbanó kínai óriáshoz, a Xiaomihoz és a BBK Electronicshoz hasonlóan a hazai bázis kiépítését követően nem Európát vagy Észak-Amerikát vette célba. Ám azoktól eltérően hamar kilépett Ázsiából, hiszen a Tecno Afrika meghódítását tűzte ki célul. Ennek érdekében hamar nagy kirendeltségeket hozott létre a kontinensen, és önteni kezdte oda a szuperolcsó, egyszerű készülékeket. 2010-re be is került a top háromba, 2017-ben pedig a legnagyobb mobilpiaci szereplővé vált Afrikában, legalábbis ami az eladott termékek számát tekinti.
Ebben kulcsszerepet játszott, hogy a konszern kifejezetten olyan eszközöket fejlesztett, amelyek igazodnak az ottani körülményekhez, illetve az eltérő felhasználói elvárásokhoz. Ilyen például az extrémen megnövelt akkumulátor-kapacitás, amely igen jól jön olyan területeken, ahol az elektromos hálózat kiépítettsége finoman szóval sem tökéletes. Emellett olyan speciális kamerákat és szoftvereket fejlesztett ki, amelyek a sötét bőrtónust jobban adják vissza.
Mindez Zhu filozófiájának az egyik központi eleme, hiszen ő meg van győződve róla, hogy a harmadik világbéli, feltörekvő piacok több kutatás-fejlesztési erőfeszítést igényelnek, mint amennyit általában fordítanak rájuk.