A hatodik Zwack

Nem tudtam, hogy Wallenberg és Demján is kellett hozzá. Mert, hogy II. József – állítólag – azt mondta, hogy „Das ist ein unicum”, az ugye sokaknak megvan. De hogy utána […]

Bővebben

Kép: http://JESHOOTS.COM // Unsplash

Tavaly 43,3 milliárd dollárt költöttek játékra az amerikaiak

A videojáték-ipar Amerikában is erős évet zárt: minden platformon összesen 43,3 milliárd dollárt költöttek a vásárlók videojátékra, szoftverrel és hardverrel egyetemben – jelenti az NPD Group.

A jelentés persze nem teljes. Egyrészt, mert sok szoftver esetében csak a fizikai példányokra látott rá a cég, a digitális eladások csak néhány esetben kerültek beszámításra; másrészt, mert jórészt konzolos eladásokról van szó, a szoftveres oldal PC-s eladásai szintén nehezen követhetők le a digitális áruházak titkolózása miatt.

Persze ez a 43,3 milliárdos szám így is impozáns – a 2017-es adatokhoz képest 18 százalékos növekedést jelent az amerikai piacon, ami hardverre és szoftverre bontva 7,5 milliárdot (15 százalékos növekedés) és 35,8 milliárdot jelent (18 százalékos növekedés).

Ebből is látszik, hogy bár a konzoleladás most is jó üzlet, a gépeket a szoftver adja el, és azzal is lehet a legtöbbet szakítani.

Ez 2018 legnagyobb szórakoztatóipari sikere, a cowboyoknál csak a gengszterek erősebbek

A legsikeresebb játék egyébként a Red Dead Redemption 2 lett (cikkünk fent olvasható), második a Call of Duty: Black Ops IIII – utóbbi annak ellenére ért el ekkora sikert, hogy a sorozat történetében először hagyták ki belőle az egyszereplős játékmódot (cserébe megérkezett bele a régóta várt battle royale-játékmód).

Nemcsak Amerikában taroltak a játékok, hanem az Egyesült Királyságban is, ahol a film- és zeneipart együttesen is háttérbe szorították a videojátékok. Bár idén nem várható nagy mozgolódás a piacon, a világszinten 135 milliárd dollár értékűre becsült játékipar 2020-ban az új konzolok megjelenésével komoly változásokon mehet keresztül.

600 dollárnál nem lesz több, és a kamasz gyereked ezt akarja két év múlva karácsonyra, mi az?

Főoldali kép: JESHOOTS.COM // Unsplash

 

"Túl sok olyan emberrel találkozom a Szilícium-völgyben, akik túl sokat agyalnak a pénzen. Sose éreztem, hogy a befektetőnk azon parázott volna, hogy felborulunk. Lehet, hogy aggódott, de bizalmat sugárzott felénk."

Kevin Systorm, az Instagram alapítója