fotó: Cardly
Üzlet

Kukászsákokból kezdtek árulni, millió dolláros üzletet épített két egyetemista a telefonra ragasztható zsebből

Forbes
2020. április 24. 2 perc olvasás

Giovanni Carlos Armonies-Assalone és Connor Gross kezdetben az egyetem büféjében, kukászsákból árulták a pofonegyszerű terméket. Aztán megunták a személyes kofáskodást és a mobilzsebet felrakták az Amazonra. A Cardly 1,2 millió dollárt (398 millió forint) hozott a konyhára, a két srác pedig azóta már el is adta a céget.

Armonies-Assalone and Gross részleteket nem árul el a felvásárlásukról, de az amerikai Forbesnak azt azért elmondták, elégedettek voltak a kapott összeggel.

A két srác Bostonban találkozott először, a nemzetközi tanulmányok szak egyik óráján. „Mindketten vállalkozószelleműek vagyunk – mondja Gross. Tudtuk, hogy szeretnénk közös bizniszt csinálni, de fogalmunk sem volt, milyet.”

Később aztán megfigyelték, hogy egyetemi társaik zöme zsebeket ragaszt a mobiljuk hátuljára, hogy azokba tárolják a bankkártyát és a személyigazolványt.

„A srácok bármit ráragasztanának a telefonra”

– mondja Gross. Egy kisebb kutatás után rájöttek, hogy a legtöbben akár 20-30 dollárt is áldoznak egy praktikusabb telefontokra.

A fiúk előálltak a saját mobilra ragasztható zseb tervével és megrendelték egy kínai beszállítótól. „Nem igazán volt üzleti tervünk – mondja Armonies-Assalone. Egyszerűen azt gondoltuk, hogy egy menő terméket csináltunk, amit mi is szívesen megvennénk.”

Így néz ki a „márvány” Cardly // fotó: Amazon

Egy kukászsákot megtöltöttek pár ezer Cardly-val és elkezdték árulni az egyetem menzáján. „Később aztán rájöttünk, hogy hé, az Amazon egy hatalmas piactér”– mondja Gross. Felpakolták a terméket az online piactérre és a dolgok elkezdtek begyorsulni. Már egy nap alatt rengeteget adtak el, összesen 1,2 millió dollárt kerestek az üzlettel.

Az Amazonon 6,99 (2321 forint) és 7,99 dollár (2653 forint) között mozog két darab Cardly ára, az összeg a dizájntól is függ.

A két fiú nem tudja mit csinál majd a diploma megszerzése után, de abban biztosak, hogy az üzleteléssel nem állnak le. „Mindkettőnk nagyon tettre kész. Rengeteg mindent próbáltunk már eladni az egyetemen, a vizespalacktól kezdve a honlaptervezésig bezárólag. Igaz, a legtöbb nem jött be.

Ami megkülönböztet minket a bukott vállalkozóktól, az az, hogy mi nem félünk mindent az elejétől kezdeni.”

A kiemelt képen Giovanni Carlos Armonies-Assalone és Connor Gross látható // fotó: Cardly