A 2015-ben alapított magyar fintech startup, a Barion online fizetési rendszerét már havonta 500 új webshop használja. Az idei év első tíz hónapjában másfélszeresére növelték az e-kereskedelmi partnereinek számát a tavalyihoz képest.
Az koronanyertes e-kereskedelemben az aktív online vásárlók és az e-kereskedelmi szolgáltatók száma is jelentősen nőtt. A GKI Digital felmérése szerint az év első felében a netes vásárlások forgalma meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot. Ez közel 35 százalékos növekedést jelent 2019 azonos időszakához képest. Az aktív online vásárlók száma elérte a 3,35 millió főt.
Az elektronikus fizetési megoldásokat fejlesztő és üzemeltető Barion 2019-ben a Forbes legforróbb magyar startupok listáján is szerepelt. A cég ma már összesen négy európai országban kínál online fizetési megoldást. Magyarországon kívül Ausztriában, Csehországban, Németországban és Szlovákiában van jelen.
A Barion közleménye szerint rendszerüket már több mint 9.000 magyar és közel 1.000 külföldi internetes áruház használja. Céljuk, hogy 2021 végére már havi 1000 új webshop csatlakozzon be.
A Forbes idén júniusban számolt be arról, hogy a cég 2 millió eurós kockázati tőkebefektetést kapott a londoni Financial Services Capitaltől. Kiss Sándor társalapító akkor a befektető kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszerét hangsúlyozta, amit nyújtani tud a startupnak a tőkén kívül. A többségi tulajdon továbbra is az alapítók kezében van.
Borítókép: Kiss Sándor és Biró Tamás társalapítók. Forbes archív / Orbital Strangers